„Oamenii Timpului” îi caută şi la Timişoara pe cei care merită să ne reprezinte

964

Cea de-a III-a ediţie a Campaniei de interes public „Oamenii Timpului”, cea mai importantă competiţie din România care îşi propune să răsplătească şi să promoveze vârfurile vieţii culturale şi sociale a fost lansată oficial la Timişoara, la Universitatea de Vest. Cu această ocazie, au fost prezentate presei bănăţene conceptul Campaniei şi ale Galei „Oamenii Timpului” RO+, precum şi detalii despre procesul de selecţie.

La eveniment au participat: Adriana Nazarciuc, președintele Asociației Revistei „Timpul”, prof. Florin Iancu, manager de proiect „Oamenii Timpului”, conf.univ.dr. Daniel Vighi, și asist.univ.dr. Emanuel Copilaș, manager zonal al Campaniei „Oamenii Timpului”.

Campania este o importantă provocare lansată societății românești şi ne bucurăm că aceasta are un bun ecou și la Timișoara. A început la Iași, ca un demers local, dar iată că evenimentul a căpătat rapid o importanță regională și națională, depășind chiar granițele țării, reușind să atragă interesul românilor de pretutindeni. Ca principal obiectiv, Campania Oamenii Timpului își propune să identifice, să omologheze și să promoveze personalități ale vieții publice din România”, a declarat Adriana Nazarciuc, accentuând asupra faptului că echipa proiectului speră ca, prin ediţia din acest an, una de anvergură naţională, comunitatea „Oamenii Timpului” să se consolideze şi să continue să aducă la un loc „oameni şi fapte care ne reprezintă în lume”.

La rândul său, Emanuel Copilaş a catalogat Campania „Oamenii Timpului” drept un proiect cultural necesar şi oportun, cu atât mai mult cu cât îşi propune să identifice „busole axiologice”. „Într-o epocă în care societatea pare că se dezintegrează sub presiunea unor forțe centrifuge care, culmea imposturii și a cinismului, se pezintă pe sine drept culmi ale civismului, ale implicării și responsabilității sociale, Oamenii Timpului oferă voce valorilor (deocamdată) lipsite de voce și demonstrează, treptat și sigur, că un alt fel de societate, coagulată în jurul unor valori autentice și construită și de jos în sus, nu numai de sus în jos, este posibil”.

Campania „Oamenii Timpului” este un proiect al Asociaţiei Revistei „Timpul” şi beneficiază în 2016 de o recunoaştere extraordinară din partea unora dintre instituţiile-emblemă ale României. ASR Principesa Moştenitoare Margareta, Custodele Coroanei României, a acordat Înaltul Patronaj Galei „Oamenii Timpului”. De asemenea,  Campania „Oamenii Timpului” RO+ beneficiază de patronajul Ministerului Culturii.

În urma campaniei care va cuprinde etapele de nominalizare, vot al publicului, precum şi de jurizare, la finalul anului vor fi acordate în cadrul unui eveniment de înaltă ţinută zece premii unor personalităţi sau organizaţii din plan local, naţional şi internaţional care, pe parcursul ultimului an (octombrie 2015 – septembrie 2016) și-au dovedit excelența. Categoriile vizate sunt: Literatură, Arte, Educație și Cercetare, Societate civilă, Diplomație publică, Memorie și istorie, Jurnalism, Tinere valori, Sănătate și Antreprenoriat.

Ediția a III-a a extins Campania la nivelul întregii țări, precum și în Republica Moldova, regiunea Cernăuți și diaspora. În acest scop au fost create opt centre de monitorizare (Baia Mare, București, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Sibiu, Neamț și Timișoara), în care vor funcționa echipe de lucru care vor asigura competiţiei un caracter unitar. Publicul din întreaga țară și din afara ei va avea posibilitatea de a propune, pe platforma www.oameniitimpului.ro, propuneri de nominalizare pentru fiecare dintre cele 10 categorii supuse jurizării.

Producătorul Campaniei „Oamenii Timpului” este Adenium.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.