Primăria din Timișoara a primit notificare din Viena că trebuie să-și repare un pod care a fost deschis circulației în 1917 şi a rămas aproape neschimbat de atunci. Cetatea Timișoara a fost parte din imperiul austro-ungar, iar când austriecii au plecat din oraș au luat cu ei toate actele construcțiilor pe care le-au realizat aici. Printre ele și cele ale podului de fier din cartierul Josefin. 100 de ani mai târziu, angajaţii Primăriei Viena le-au reamintit omologilor din România că durata de viaţă a construcţiei a fost depăşită şi că podul peste Bega necesită lucrări de reabilitare.
Ioan Hațegan, istoric: De obicei, există un original la Timişoara și unul la Budapesta sau la Viena cum era normal și aia de acolo au zis „Domne, podul asta are o durată de fiabiliatate de 100 de ani, ați depășit-o, ce faceți”, reparați, că noi nu mai garantăm pentru el.
Primăria din Timişoara a aflat de la străini că cel mai vechi pod metalic trebuie reabilitat. Cum explică autorităţile situaţia.
Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei: Este de fapt a două notificare de acest fel pe care Primăria o primește. Practic, arată sistemul digital prin care primăria Viena își inventariază garanțiile, hârtiile, documentele și chiar dacă au trecut 100 de ani de când a fost construit un pod, ei știu și primesc și au evidență clară și digitală.
Îngropată în birocraţie, hârtia pare de negăsit
Rigoarea austriacă pălește în față birocrației românești. Notificarea sosită de la Viena la sfâşitul anului trecut pare că s-a pierdut între departamentele primăriei Timișoara, din moment ce angajații de aici spun nu o mai găsesc.
Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei: Noi încă, din păcate avem o problema sistemică și nu doar în primărie, ci în general în România în ceea ce privește garanția și mentenanța.
Autorităţile promit că vor reabilita podul, însă nu anul acesta. În 2021 abia dacă va fi gata studiul de pre-fezabilitate.