16.1 C
Timișoara
vineri 11 aprilie 2025

O nouă mare fabrică din vestul țării va fi închisă. Peste 700 de angajați își vor pierde locurile de muncă

Grupul american Greenbrier, care din 2017 deține fabrica de vagoane de marfă Astra Rail Industries de la Arad, anunță că încetează operațiunile de producție la unitatea din vestul țării.

Luni, 7 aprilie, procedura de concediere colectivă a fost anunțată la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Arad. Din totalul de 776 de angajați vor fi afectați de procedura concedierii colective un total de 699 de salariați. Procedura concedierii colective va demara la sfârșitul lunii iunie, scrie publicația aradon.ro.

Greenbrier motivează decizia de închidere a fabricii de vagoane prin „presiuni tot mai puternice la nivelul industriei”, dar invocă și creșterea costurilor operaționale. Grupul mai are fabrici la Caracal și Drobeta Turnu Severin, dar aceste unități continuă producția.

La fabrica Astra Rail au mai fost proteste, iar în 2019 și 2021 au fost și greve legate de creșterile salariale care au fost sub promisiuni. La început de martie 2025, presa națională și cea locală au scris că sunt probleme la fabrică și că ar fi posibil ca oamenii să fie trimiși în șomaj tehnic.

Astra Rail Industries are 2.300 de angajați la cele trei fabrici din România, iar cifra de afaceri a trecut anul trecut de un miliard de lei.

Ce spune Greenbrier despre închiderea fabricii

  • Din cauza provocărilor dificile și accelerate de pe piața locală, compania Greenbrier România intenționează să își înceteze operațiunile de producție desfășurate la fabrica din Arad. Această decizie a fost influențată de mai mulți factori, printre care presiunile tot mai puternice de la nivelul industriei de profil, costurile operaționale în creștere prin comparație cu celelalte fabrici, dar și constrângerile logistice legate de vechimea unității și de mediul urban.
  • Greenbrier România va continua să își consolideze operațiunile de producție la fabricile din Caracal și Drobeta Turnu Severin. Această realiniere strategică întărește angajamentul pe termen lung al Greenbrier față de linia de producție de vagoane din România. Compania intenționează să continue să investească în aceste unități de lucru pentru a sprijini dezvoltarea acestora pe termen lung. Comenzile existente vor fi onorate din aceste locații, iar strategiile de achiziții și logistică vor fi ajustate în funcție de necesități.

Despre Greenbrier și Astra

Grupul american Greenbrier și compania Astra Rail, care deținea fabrica de vagoane de la Arad, au anunțat in octombrie 2016 o fuziune in urma careia a rezultat o companie numita Greenbrier-Astra Rail.

Americanii dețineau 75% din acțiuni în noua companie și au plătit 60 milioane euro. Cele două companii au primit în vara lui 2017 toate autorizațiile necesare din partea autorităților.

La Arad s-au produs vagoane începând cu anul 1891.

Sursa: https://hotnews.ro/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

STUDIU DE CAZ: DIAGNOSTICAREA PROBLEMELOR ROMÂNIEI “STRĂINUL DIN INTERIOR” de VICTOR NEUMANN

Ediția în limba sîrbă comentată de Prof. dr. GROZDANKA GOJKOV Membru al Academiei Sîrbe de Științe ale Educației din Belgrad Cartea Străinul din interior de Victor Neumann...

Anunț proiecte culturale – Primăria Ghiroda

Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna...

Citește și :