Reprezentanţii asociaţiilor industriei auto sunt revoltaţi de campania care se duce împotriva maşinilor echipate cu motoare Diesel şi spun că recentele măsuri luate în mai multe ţări vor nemulţumi un mare număr de posesori de diesel-uri care le-au cumpărat cu bună credinţă după ce li s-a spus că poluează puţin şi după ce şi autorităţile au susţinut puternic maşinile pe motorină, impunând taxe mai mici pentru ele.
De la mijlocul lunii ianuarie 2017, e interzisă, în Oslo, circulaţia vehiculelor diesel, după ce ani în şir, şoferii au fost încurajaţi să achiziţioneze automobile cu acest tip de motor. Norvegienii au luat această măsură neobişnuită împotriva poluării, care a atins cote îngrijorătoare în capitală Oslo. Motoarele diesel, spun autorităţile, chiar dacă emit mai puţin dioxid de carbon, elimina mai mult dioxid de azot, care e şi mai periculos.
O nouă lovitură împotriva maşinilor diesel vine acum şi de la Londra. În zona Westminster din centrul capitalei britanice, autorităţile au decis ca parcarea să fie mai scumpă cu 50% pentru maşinile diesel, mişcarea având mari şanse să fie adoptată în multe locuri din Regatul Unit.
Primarul Londrei spunea, luna trecută, că anual mor 10.000 de oameni din cauza poluării în capitală, iar dieselul are şi el o vină importantă. Foarte mulţi dintre posesorii de maşini diesel sunt supăraţi de noile măsuri, după ce mai bine de un deceniu au fost încurajaţi să cumpere maşini pe motorină, spunându-li-se că sunt mai nepoluante decât cele pe benzină.
Într-o altă zona a Londrei, Hackney, consiliul local a intarzis pe câteva străzi parcarea tuturor maşinilor, cu excepţia celor electrice, urmând să se aloce un milion de lire pentru a instala pe străzi staţii de încărcare.