Primăria Municipiului Timișoara a lansat licitația pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru noua Radială Vest. Anunțul a fost publicat în sistemul electronic de achiziții publice.
Radiala Vest reprezintă continuarea străzii Gării și va face legătura cu viitoarea Centură Vest, aflată acum în etapa de realizare a studiului de fezabilitate și pentru care a fost stabilită varianta finală de traseu la începutul acestui an. Legătura cu centura se va întinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care 1 kilometru va fi realizat prin proiectul de radială vest al primăriei și 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legătură al CNAIR. Compania Națională a agreat în discuții cu Primăria Timișoara că va prelua două treimi din lungimea inițială prevăzută pentru proiectul radialei.
„Radiala Vest este prima nouă intrare rutieră în Timișoara, construită în ultimii 40 de ani și este unul din proiectele care va deschide dezvoltarea zonei vestice a orașului. Ea va crea o alternativă de intrare în oraș prin care reducem traficul de pe radialele adiacente, în mod special, de pe Calea Șagului. Cu mai puțin trafic în viitor, avem în vedere realizarea unor benzi dedicate pentru transportul public și deschiderea unor noi culoare de mobilitate, așa cum va fi Magistrala Verde Calea Șagului. Ne-am asigurat că povestea de pe Drumul Boilor nu se va repeta, radiala va fi corelată cu Centura Vest. În plus, în urma negocierilor cu CNAIR, ei vor prelua o parte din construcția radialei și le mulțumesc pentru deschiderea avută. Pentru noi, înseamnă o economie de câteva zeci de milioane de lei la bugetul local”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Noua Radială Vest va include 4 benzi, câte două pe sens separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului, dar și iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri lățime, piste de biciclete de minim 1,5 metri lățime și spații verzi de minim 1,5 metri lățime. De asemenea, firmei care va realiza studiul de fezabilitate i se cere să includă o variantă în care trotuarele și pistele de bicicletă sunt separate fizic, în platformă proprie, de calea rutieră.
Timișoara are în prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70. Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului. Radialele sunt, de asemenea, arterele rutiere care susțin cel mai mare număr de mașini dintr-o zi. Termenul de depunere al ofertelor este 16.11.2022. Anunțul de participare de pe SEAP poate fi consultat aici:
https://www.elicitatie.ro/pub/notices/cnotice/v2/view/100157803