Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Timiş doreşte să aducă la cunoştinţa publicului următoarele informaţii privind modificarea și completarea unor acte normative ce vizează persoanele cu dizabilități.
În urma intrării în vigoare a Ordonanței de Urgență numărul 51 din 30 iunie 2017 pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial nr. 58/30 iunie 2017, se modifică procedura de preluare a cererilor pentru plata prestațiilor sociale.
Astfel, conform punctului 19 din această ordonanță, care modifică articolul 57 din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, „Dreptul la prestaţiile sociale se stabileşte prin decizie a directorului executiv al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, în baza documentului care atestă încadrarea în grad de handicap din evidenţa direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului. Plata prestaţiilor sociale se face din oficiu, în baza deciziei directorului executiv al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului. În situaţia în care persoana încadrată în grad de handicap nu doreşte să beneficieze de prestaţii sociale poate depune cerere în acest sens.”
Prin urmare, doar persoanele care NU vor dori să beneficieze de prestațiile sociale care li se cuvin vor trebui să depună o cerere în acest sens.