20 august 1968: Pe poarta uzinei de la Pitești a ieșit primul autoturism românesc, Dacia 1100. Nicolae Ceaușescu la bordul primului automobil Dacia 1100.
Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs de producătorul român de automobile Dacia.
Modelul a fost comercializat între anii 1968 și 1971 și a fost un model intermediar până la intrarea în producție a modelului 1300.
Primul automobil ieșit pe poarta fabricii a fost făcut cadou Președintelui Republicii Socialiste România de atunci, Nicolae Ceaușescu.
În realitate, Dacia 1100 era un Renault 8, o berlină cu tracțiune și motor pe spate.
Conform contractului, Renault furniza toate părțile componente ale modelului, urmând ca cei de la Dacia să le asambleze.
Viteză Maximă 138 km/h
Motor de 46 cp
Caroserie berlină cu 4 uși
Platformă Renault 8
Ampatament 2270 mm
Lungime 3990 mm
Lățime 1490 mm
Înălțime 1410 mm
Dacia a luat naștere în 1966 la Colibași (astăzi Mioveni), județul Argeș, având la bază un acord între autoritățile comuniste și producătorul francez de automobile, Renault, ce prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia.
Construcția Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 și s-a încheiat într-un timp record de doar un an și jumătate.
Pe 1 iulie 1968, încep testele la cele 217 stații de lucru din uzină, iar pe 3 august 1968 se testează primul motopropulsor.
Din 1968 și până în 1972, aproximativ 44.000 de autoturisme Dacia 1100 au fost produse, în 1970 apărând o ușoară modificare estetică la partea frontală.
A mai fost produs, deși în număr limitat, modelul 1100S, cu 2 perechi de faruri și un motor mai puternic, folosite de poliție și în cursele de raliu. (sursa: Automobile Dacia S.A., Wikipedia)