Drumul care leagă centrul de vestul ţării, DN76, este unul greu de parcurs. De mai bine de 7 ani aici se lucrează, pe bucăţele la reabilitare. Problemele se ţin lanţ însă, iar disconfortul şoferilor care parcurg traseul Arad – Deva sau Oradea – Deva este în continuă creştere. Aşadar, noul ministru al Transporturilor, Sorin Buşe, a decis să meargă personal pe şantier să vadă de ce există atâtea întârzieri. Alături de şeful CNADNR, Cătălin Homor, ministrul a luat la pas toate loturile drumului.
Lucrările pe DN 76 au fost deblocate luna trecută, astfel încât, în prezent, se află în curs de execuție Loturile 1, 2, 4 și 5. Lotul 1 Şoimuș – Brad, km 0+000 – km 30+436, are o lungime de 29 km și este realizat în proporție de 70%.
Lotul 2 Brad – Ionești, km 35+432 – km 55+425, cu o lungime de aproximativ 20 km are un stadiu de execuție de 98%. Cei 33 de km ai Lotului 4 Vârfurile – Ştei, km 69+350 – km 102+660, sunt executați în proporție de 47%.
La Lotul 5 Ștei – Beiuș, km 102+660 – km 133+660, se realizează lucrări pe o lungime de 28 km. În acest moment, stadiul de execuție este de 51%. Ministrul le-a atras atenția constructorilor de pe Lotul 5 că ritmul nu este cel dorit.
„Faceți ceea ce trebuie făcut. Nu sunt probleme cu plățile, așa că nu aveți niciun motiv să nu finalizați acest proiect la timp. Nu vreau nicio zi de întârziere peste termenul din luna noiembrie. Repet, ne alegem partenerii care demonstrează seriozitate. Vreau angajament clar. Vreau fapte. Lucrăm în echipă”, a transmis Sorin Buşe, ministrul Transporturilor.
În ceea ce privește Lotul 3 Ionești – Vârfurile, km 55+425 – km 69+350, și Lotul 6 Beiuş – Oradea, km 133+660 – km 184+390, contractele de execuție au fost reziliate în anul 2015. Proiectul tehnic pentru Lotul 3 este în curs de actualizare, iar elaborarea Documentației de atribuire și lansarea Procedurii de licitație vor avea loc până la finalul acestui an. Pentru Lotul 6, DRDP Cluj prin Serviciul de Proiectare a început demersurile pentru elaborarea documentațiilor tehnice necesare demarării procedurii de achiziție publică.
„Mă bucur că lucrările au intrat pe făgașul normal. Nu vom diminua eforturile pentru realizarea acestui drum în întregime. Am remarcat astăzi implicarea activă a constuctorilor, ceea ce poate aduce finalizarea acestui proiect în termen. Voi monitoriza constant situația acestor lucrări pentru a fi sigur că ritmul de lucru actual va fi păstrat până la capăt.” a subliniat ministrul Transporturilor.
Reabilitarea DN 76 a început încă din 2009. Contractul a fost împărţit pe mai multe loturi. După mari întârzieri care au impus o monitorizare atentă din partea Companiei şi reluarea discuţiilor contractuale cu fiecare antreprenor în parte, firmele constructoare s-au mobilizat și au reluat activitatea din şantiere.