În Timişoara vor răsuna, vineri, 21 aprilie, sirenele de alarmare îm cazul unei situaţii de urgenţă. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă organizează simulări ale unor dezastre în toată ţara pentru a verifica sistemul acustic de alarmă care trebuie să existe şi să funcţioneze în fiecare oraş mare din România.
Potrivit reprezentanţiile Primăriei Timişoara, exerciţiul va avea loc în intervalul orar 10 – 15, iar „scopul exerciţiului constă în testarea – verificarea echipamentelor şi a sistemului de înştiinţare, avertizare şi alarmare în situaţii de protecţie civilă”.
Scenariul este pus la punct de IGSU şi astfel, autorităţile vor să verifice modul de intervenţie şi rapiditatea salvatorilor, dar şi să afle cât de bine ştie populaţia să reacţioneze într-o situaţie de urgenţă.
„Scenariul exerciţiului vizează primirea de către IGSU a unor informaţii cu privire la iminenţa producerii unor situaţii de protecţie civilă generate de căderea de obiecte din atmosferă şi derularea activităţilor specifice în astfel de situaţii. Pe timpul exerciţiului vor fi transmise semnale de alarmare acustică cu semnificaţia „ALARMA LA DEZASTRE”, semnalul fiind alcătuit din 5 sunete cu durata de 16 secunde fiecare, cu pauză de 10 secunde între cele 5 sunete”, transmit autorităţile.
Astfel de exerciţii s-au desfăşurat deja în mai multe judeţe ale ţării.
La nivel naţional, există peste 7.700 de mijloace de alarmare, care pot fi utilizate în cazul unor dezastre sau alte situaţii de protecţie civilă, modul de acţionare a acestora fiind realizat local sau centralizat, din dispecerate.
Responsabilitatea menţinerii în stare de operativitate a sistemului de înştiinţare-alarmare revine autorităţilor publice locale, iar reprezentanţii inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă derulează, periodic, acţiuni de verificare în teren. Pe parcursul anului trecut, personalul specializat a verificat 5.248 mijloace de alarmare a populaţiei.