Modernizarea străzii Budai Deleanu continuă să nemulțumească timișorenii

166

Modernizare străzii Budai Deleanu continuă să nemulțumească șoferii timișoreni. Benzile de circulație s-au redus pentru a face pistelor de biciclete și au dispărut zeci de locuri de parcare. Acum, noul marcaj îi nemulțumește pe conducătorii auto.

„Am fost informați că a apărut marcajul proaspăt corector și care permite circulația înainte și de pe banda din stânga de pe strada Banatul pe direcția Budai Deleanu. Concluzia este că Primăria Timișoara are nevoie de analize reale, consultări publice, înainte de a folosi vopseaua pe marcaje, sau mai rău, schimba efectiv amenajările din oraș. Astfel, s-a ajuns la modificări ale marcajelor și pe str. Budai Deleanu, despre care putem spune că orice stradă necesită adaptări, dar acestea să fie corelate cu nevoile traficului, locuitorilor care le folosesc.

S-a ajuns ca dintr-o stradă cu patru benzi să avem doar două benzi prin supradimensionarea pistelor de biciclete pe ambele sensuri, în locul unei optimizări posibile și obținerea unui maxim dintr-o stradă cu posibilități existente, utilizată pentru a ajunge în/din centrul orașului pentru minim două cartiere ale orașului (Dâmbovița și Freidorf), dar și de multe sate aflate pe acea direcție (Utvin, Sânmhiau Român, Sânmihaiu German, chiar Săcălaz, Diniaș, Peciu, Cărpiniș sau Beregsău). Pistele puteau fi decent dimensionate pe o singură parte a străzii Budai Deleanu, pe sensul spre bulevardul Dâmbovița, în limita legală prevazută în STAS la 2.0 m și protejate cu un singur rând de stâlpi reflectorizanți/piloni din cei montați recent. Se realiza optimizare, economie de stâlpi, conservarea a minim 3 benzi (3.66m fiecare) din 4, sau chiar 4 benzi de 2.5 m (ca pe Take Ionescu), cedând o bandă transportului în comun și urgențelor”, este o postare pe grupul de facebook „Străzile din Timișoara”.

Recent, Primăria Timișoara anunța că a montat stâlpi pe această stradă pentru a delimita pistele de biciclete și pentru opri șoferii care ar dori să parcheze pe ele. „Este una din măsurile pe care le implementăm pentru a spori siguranța pietonilor și bicicliștilor în oraș. Fiecare cetățean folosește mai multe mijloace pentru a se deplasa, printre care și bicicleta, un obicei pe care vrem să-l încurajăm, deoarece este sănătos și nepoluant”, spuneau autoritățile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.