5.1 C
Timișoara
joi 28 noiembrie 2024

Modernizarea Bulevardului Cetăţii este considerată un succes de către toți cei implicați în proiect

La câteva luni de la finalizarea lucrărilor de pe bulevardul Cetății, ce au durat mai mult de doi ani, autoritățile locale au anunțat oficial că totul este în regulă cu impăortantul șantier. Și chiar dacă s-ar mai ivi unele probleme (să sperăm că doar din cele minore) lucrarea are o garanție de cinci ani. În tot acest timp constructorul trebuie să remedieze tot ce ține de prestația lor.

Atât primarul Dominic Fritz, ca reprezentat al Primăriei, cât și Sorin Maxim, cel ce a mijlocit obținerea fondurilor necesare(ADR Vest), au insistat pe aplicarea unui nou concept de administrarea lucrărilor de infrastructură. Este foarte important ca e acum să se insiste și pe partea de mentenanță a ceea e s-a realizat. Este mult mai ușor să se repare și să se întrețină o lucrare decât să se aștepte câțiva ani pentru o refacere sorioasă e incumbă și foarte mulți bani.
Azi a sosit la Timișoara la conferința de finalizarea amplei lucrări și Ascanio Troiani manager de program în cadrul Comisiei Europene, director general pentru politică regională (DG Regio). Și dânsul a apreciat alitatea lucrării dar mai cu seamă colaborarea cu partea română pentru implementarea acestui proiect cu fonduri europene.

Primăria Municipiul Timişoara, în calitate de beneficiar, şi Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest în calitate de Autoritate de Management, au anunţat finalizarea lucrărilor din cadrul proiectului „Reabilitare linii de tramvai şi modernizarea tramei stradale în Municipiul Timişoara, Traseul 4 – Bulevardul Cetăţii”, cod SMIS: 303614.

„Bulevardul Cetății este o investiție pentru toți timișorenii de acum, și pentru următoarele generații. Nu a fost un șantier ușor, iar șansa fondurilor europene ne-a ajutat să ducem la bun sfârșit întreg proiectul. Acum, bulevardul Cetății e un culoar de mobilitate cu opțiuni reale pentru toți cei care circulă pe aici: pietoni, șoferi, bicicliști sau utilizatori de transport public. E un pas mare pentru încurajarea mobilității urbane sustenabile. De exemplu, de la reluarea circulației tramvaielor, avem peste 6,5 milioane de călătorii pe liniile 4 și 7 și aproape 16.000 de ture de tramvai. Sunt încrezător că tot mai mulți timișoreni vor utiliza transportul public verde și bicicleta pe măsură ce infrastructura va deveni tot mai calitativă. Continuăm investițiile cu fonduri europene în sistemul de mobilitate urbană și în calitatea spațiilor publice din Timișoara” a transmis Dominic Fritz, primarul municipiului Timişoara.

Valoarea totală a proiectului este de 110.805.689 lei, din care 66.631.207 lei reprezintă cofinanţarea Uniunii Europene, din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Regional Vest. Programul este gestionat de ADR Vest în calitate de Autoritate de Management.

„Ne bucurăm de faptul că primul proiect finalizat din fonduri europene prin Programul Regional Vest este o investiție care asigură pentru timișoreni un sistem de transport public modern și ecologic. Cu toții ne dorim să ajungem cât mai repede acasă, la muncă sau la școală, să nu pierdem timp în trafic sau căutând locuri de parcare. Și doar prin astfel de investiții și măsuri transportul public poate deveni o alternativă reală, atractivă și durabilă la mobilitatea individuală, cu mașina proprie. În plus, nu generează poluare, nu are impact negativ asupra mediului ceea ce înseamnă o îmbunătățire a calității vieții noastre, a tututor. De aceea, am investit și vom continua să investim în orașe mai verzi, care pun oamenii pe primul loc.”, declară Sorin Maxim, directorul general al ADR Vest.

În cadrul proiectului, au fost modernizate linia de tramvai şi partea carosabilă, pe o lungime totală de 3,5 km şi au fost amenajate piste de biciclete, pe ambele părţi ale bulevardului, pe o distanţă totală de 2,88 km, nouă staţii moderne pentru transportul public, cinci sisteme noi de bike-sharing și trei sisteme de management al traficului. Acestea implică şi patru tipuri de măsuri de accesibilizare pentru persoanele cu dizabilităţi: locuri speciale de parcare, marcaj tactil, rampe de acces şi sisteme acustice a instalaţiilor de semaforizare.


Obiectivele generale ale proiectului sunt: creşterea vitezei medii de circulaţie, reducerea cheltuielilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii, îmbunătăţirea siguranţei în circulaţie, a confortului pentru călători şi a parametrilor de mediu afectaţi de transportul public, precum şi reducerea duratei şi a costului transportului de călători.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt reabilitarea liniei de tramvai, amenajarea de trotuare, piste pentru biciclete şi zone verzi, dar şi creşterea confortului şi siguranţei circulaţiei.

„Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană, prin ADR Vest în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Regional Vest 2021-2027. Pentru informații detaliate despre program, accesați www.vest.ro ”.
„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a ADR Vest”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

O nouă reformă medicală îi amenință pe pacienții cu dizabilități din toată țara! Riscurile la care aceștia pot fi supuși

Curând, persoanele cu dizabilități riscă rămână fără medici suficient de pregătiți ca să-i trateze, pentru că Guvernul și-a propus să desființeze specializarea de Medicină...

Sulyok Tamás, președintele Ungariei, vizitează capitala Banatului la evenimentele de celebrare a Revoluției din decembrie 1989

Cu ocazia împlinirii a 35 de ani de la Revoluția din Timișoara, Fundația Integratio din Timișoara, Consiliul Național al Maghiarilor din Transilvania, Parohia Reformată...

Citește și :