CFR Clători este cu un picior în groapă. Nici infrastructura pe care circulă garniturile de tren nu este sigură în multe locuri. Cu toate acestea, autoritățiile ridică din umeri și lasă în paragină un business care aduce la buget aproximativ 800 de milioane de lei pe an.
Vagoane expirate, trenuri tot mai mici și mizerie în majoritatea trenurilor. În timp ce mai marii de la transporturi nu comentează situația, încasările CFR Călători scad de la o lună la alta.
Potrivit datelor obținute de DCBusiness, la începutul verii existau 900 de vagoane scadente la reparații dintre care: Vagoane clasa 1 și clasa 2 – 825.
În ceea ce privește vagoanele speciale (vagon de dormit, vagon cușetă, bar-bistro și vagon restaurant): expirate erau 75. Potrivit informațiilor furnizate de mai marii Ministerului, numărul acestora a crescut, iar CFR mai circulă pe multe rute cu jumătate din vagoanele care circulau acum cinci ani.
De exemplu, pe ruta Arad – București, acum cinci ani existau aproximativ 7-10 vagoane, în timp ce acum trenul ajunge în Gara de Nord și cu 2-3 vagoane.
În prezent, CFR Călători realizează serviciul public de transport feroviar de pasageri cu aproximativ 1.200 trenuri, care circulă în fiecare zi, folosind peste 1000 de unități de material rulant. Dintre acestea aproximativ 800 sunt vagoane clasă (clasa I-a, clasa a II-a), peste 100: Săgeți Albastre, alte automotoare, rame electrice și peste 100 sunt vagoane speciale (vagoane de dormit, cuşetă, bar, etc). Vechimea medie a parcului de vagoane este de 25 de ani, iar vechimea medie a parcului de locomotive este de aproximativ 35 de ani.
Încasările CFR Călători obținute din vânzarea biletelor direct la casele de bilete ale stațiilor, automate de bilete Kiosk, online, sau Zebra pay sunt:
2015 = aprox 690 mil. lei
2016: aprox 802 mil .lei
2017: aprox 800 mil. lei (menționăm că din 2017 studenții călătoresc gratuit și deconturile au fost făcute la capitolul facilități, nu din încasări directe)
sursa – dcbusiness.ro