Ministrul Mediului, Cristiana Paşca Palmer, propune înlocuirea timbrului de mediu, declarat ilegal de Comisia Europeană, cu o formă de taxare inclusă în preţul carburantului, astfel încât impozitarea să se facă în funcţie de consumul de combustibil.
,,Una din variantele pe care noi am luat-o în calcul a fost o taxare a consumului de combustibil. Un pachet în doi piloni. Pe de o parte o taxare a combustibilului cu o sumă mică de fapt, care s-ar fi regăsit într-un impact de maximum doi lei pe un plin de benzină pe lună şi un pilon de impozitare diferenţiată, pentru că în clipa de faţă noi nu impozităm în mod diferenţiat în funcţie de norma de poluare a motorului”, a declarat ministrul Mediului, Cristiana Paşca Palmer.
Ministrul Mediului admite că actuala taxă de înmatriculare, denumită ,,timbru de mediu”, prin care se impozitează introducerea în circulaţie pe teritoriul României a autoturismelor în funcţie de vechimea motorului şi capacitatea cilindrică a acestuia, nu este una corectă, dar nu este de acord cu eliminarea ei fără a fi înlocuită cu o nouă formulă de taxare.
Cristiana Paşca Palmer spune că banii încasaţi de stat prin timbrul de mediu reprezintă 45% din buget Fondului de Mediu, fiind principala sursă de finanţare pentru programele de mediu ale Guvernului.
„Timbrul de mediu în formă lui actuală ar trebui eliminat, dar asta nu se poate face fără a pune în loc altceva. Sunt consecinţe foarte grave. Dacă noi nu mai avem niciun fel de taxare a poluării asta va rezulta într-o creştere şi mai mare a problemei poluării aerului. România a fost într-o situaţie de preinfringement de la comisia europeană din cauza calităţii aerului în aglomerările urbane. Am avut 19 oraşe în această situaţie. Mai avem trei, Bucureşti, Iaşi şi Braşov. Intrarea României în infringement înseamnă un cost de la 120.000 până la 200.000 de euro pe zi, pe care îi va suportă toată lumea”, a adăugat ministrul Mediului.