BMW a fost amendată cu 40 de milioane de dolari în Statele Unite pentru că nu a remediat probleme apărute la testele de coliziune la care au fost supuse vehiculele Mini, acesta fiind un nou caz de penalizare a unei companii auto în SUA din motive de siguranţă.
Autorităţile de reglementare auto din SUA au penalizat drastic în acest an producătorii auto, pentru probleme pornind de la airbag-uri şi până la manipularea testelor de poluare.
Instituţiile americane au avertizat că vor înăspri controalele după criza provocată la General Motors de un defect identificat la contactul de aprindere de la mai multe modele ale grupului, care a dus la plata unor despăgubiri de ordinul miliardelor de dolari.
Noul director al Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului Rutier (NHTSA) s-a angajat la sfârşitul anului trecut să tragă la răspundere companiile care nu rezolvă problemele legate de siguranţă.
Amenda aplicată BMW se referă la modelul Mini Cooper, un produs de nişă pe piaţa americană, şi este a doua din 2012. Infracţiunea se referă la faptul că producătorul auto nu a respectat un angajament de a remedia deficienţele.
Versiunea cu două uşi a Mini Cooper nu a trecut un test de coliziune prin care trebuia să se determine că automobilul respectă standardele minime. La momentul respectiv, BMW a susţinut că vehiculul a fost înscris cu o greutate incorectă şi că va trece testul dacă acesta va fi efectuat la nivelul corect.
BMW s-a angajat atunci să recheme vehiculele pentru corectarea informaţiilor dar şi pentru îmbunătăţirea protecţiei la impact.
Potrivit NHTSA, vehiculul a ratat din nou testul în iulie, chiar şi cu suplimentarea protecţiei la impact, şi nu a lansat campania de rechemare în service.
Este pentru a doua oară în ultimele luni când un producător auto german este acuzat în SUA de practici incorecte. Agenţia pentru Protecţia Mediului a anunţat în septembrie că Volkswagen a înşelat testele de poluare, iar grupul a recunoscut că a instalat softuri ilegale pe 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial, care reduc nivelul emisiilor în timpul testelor.
Fiat Chrysler Automobiles, Honda Motor şi producătorul japonez de airbag-uri Takata se numără printre companiile care au fost amendate drestic de NHTSA din cauza unor probleme de siguranţă.
BMW a anunţat că lucrează la îmbunătăţirea proceselor în cadrul companiei şi va colabora cu NHTSA.