Maşinile parcate neregulamentar se ridică, din nou, la Timişoara

255

Practica ridicării maşinilor parcate neregulamentar pe străzile din Timişoara va fi reluată. Consiliul Local a prelungit contractul cu Societatea de Drumuri Municipale, cea care se ocupă de acest lucru. Aşadar, cine îşi lasă maşina într-un loc nepermis, va trebui să plătească pentru a o recupera.

Potrivit hotărârii, operaţiunea de ridicare costă 150 de lei, bani pe care şoferii trebuie să îi scoată din buzunar. Dacă autoturismul ajunge la depozitul de pe Calea Şagului, atunci proprietarul achită şi o „chirie” de 5 lei/zi.

Decizia nu a fost a Primăriai Timişoara ci a Guvernului, care a reluat acest program.

„Înalta Curte precizează că, competenţa de reglementare a unei proceduri de ridicare a vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a fost concepută de legiuitorul delegat (Guvern) ca un atribut de competenţa exclusivă a autorităţii administraţiei centrale, iar autoritatea administraţiei publice locale nu a fost abilitată de legiuitor de a reglementa o procedură efectivă pentru punerea în aplicare a măsurii tehnico-administrative privind ridicarea şi depozitarea în locuri special amenajate a vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă. Alin. (3) al articolului mai sus amintit specifică faptul că ridicarea vehiculului nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează, în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane”, se arată în hotărâre.

În cazul în care sunteţi în preajma maşinii atunci când ea este ridicată de autorităţi, puteţi opri operaţiunea şi să vă recuperaţi pe loc maşina. Bineînţeles, contracost!

„În conformitate cu prevederile art. 203^3 alin. (3) din HG nr. 1391/2006 transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului
ridicat se prezintă la locul ridicării şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz se suportă doar contravaloarea operaţiunii de ridicare”, se mai stipulează în document.

Şi tot din această lună se va trece şi la relocarea maşinilor parcate deasupra reţelelor utilitare, dacă societăţile trebuie să facă lucrări de intervenţie. Această operaţiune costă 300 de lei, dar cheltuiala este suportată de regia care face lucrarea şi nu de şoferi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.