Măi, fraților, până și oltenii protestară și strigară că vor autostradă…
Măi, până și Oltenia protestă la marginea drumului!…
După cum se vede și în imaginea atașată articolului.
”Craiova-Turnu Severin-Timisoara! Asta este adevarata autostrada spre vest, 150 km pe teritoriul Olteniei si va fi construita in 15 ani!” – a reacționat un oltean pe Facebook.
”Vrem noi autostrada, doar ca se va face in 100 ani” – mai spune alt oltean.
”In mileniul trei……..” – completează alt oltean.
”Toți spun: „FAC EU”. De unde bani? Pe cine o să jupuiti?” – îi aduce alt oltean cu picioarele pe pământ.
Banatul nu protestează. Iar Timișoara protestează doar așa de ochii lumii sau când se mai trezește vreun politician să acuze în stânga și în dreapta…
De fapt, Timișoara nu știe nici măcar centură de sud când va avea, ce să mai protesteze de autostradă.
Ceea ce este și mai greu de procesat este cum indiferent de culoarea politică, toți papagalii de politicieni au bătut câmpii permanent.
Încă de la bun inceput, Europa a desenat coridoarele rutiere pan-europene care să traverseze România şi a asigurat că vine şi finanţarea.
Numai că România s-a făcut că plouă.
S-au dat bani lui Bechtel, pentru autostrada lui Adrian Năstase, s-au dat bani pentru autostrăzi inaugurate azi și dărâmate mâine.
A fost nevoie de ani buni pentru finalizarea podului de la Calafat (care, apropo, a durat mult mai mult decât podul lui Apollodor din Damasc de la Turnu Severin, construit acum 2000 de ani!)…
Dar chiar și podul de la Calafat, până la urmă, l-au făcut bulgarii, nu românii…
Între timp, Europa tot desenează și redesenează coridorul pan-european, cum se vede și în imagine, dar circulație ”europeană” peste Dunărea de la Calafat tot nu se vede…
Dar românii se plând câtu-i ziulica de lungă că europenii nu ne primesc în Schengen și pace.
Coridorul pan-european înseamnă nu numai o continuare firească a infrastructurii rutiere, dar ar conta enorm pentru Banat, zonă pe care o traversează de la nord la sud.
Autostrada ar avea un mare impact turistic și economic, pentru că ar fi mai rapid accesul spre bogățiile naturale și istorice ale Banatului montan, dar și cele ale Parcului Național Retezat și ale Țării Hațegului…