Primarul Ioan Popa își anunță concetățenii că a bătut palma cu actuala firmă de transport în comun și că a cumpărat depoul de tramvaie și tot lor le aduce la cunoștință că Reșița va avea autobuze euro 5. Dar nu acum, mai încolo… Desigur, asta nu le mai spune reșițenilor, dar le-o spunem noi.
„Avem vești bune pentru reșițeni! Ieri am avut o întâlnire importantă pentru implementarea proiectului de modernizare a transportului urban, mai exact, am ajuns la consens cu reprezentanții Ro-A-Tir pentru achiziționarea Depoului de Tramvaie, care pe lângă faptul ca este important în accesarea fondurilor pentru refacerea infrastructurii, va fi folosit de Societatea de Transport a Municipalității. Mai mult, am demarat procedurile de achiziție pentru autobuzele Euro5 care vor completa parcul auto al Reșiței. Cea mai importantă informație este că, în sfârșit, după ce am achitat datoriile fostei administrații, vom putea readuce subvențiile pentru transportul în comun la nivelul anterior suspendării lor. Mă bucur că pot să spun că, în acest moment, suntem în linie dreapta în tot ceea ce înseamnă transportul urban și proiectele de infrastructură”, scria Ioan Popa pe site-ul său de campanie.
Ce nu a spus primarul este că, deși contractul de concesiune a activității de transport în comun cu Spedition Ro-A-Tir expiră în august, aceștia vor continua să presteze acest serviciu și pe mai departe. Și nici măcar nu se știe până când. De fapt, până când Primăria va pune pe picioare noua firmă de transport în comun…
La dezbaterea pentru Planul de Mobilitate Urbană președintele Asociației Euroland Banat, Andrei Sabo, atrăgea atenția că Primăria Reșița ar putea intra sub procedura de infrigement a Comisiei Europene datorită modului în care a fost încheiat contractul cu Spedition Ro-A-Tir. La acea vreme se spunea că problema e falsă, că acel contract expiră în august 2017 și problema se va rezolva. Se pare că s-au cam grăbit unii cu expiratul…