Kantar Media aduce noi date din ringul politic

394

În acestă perioadă de campanie electorală aproape inexistentă, mai apar câteva date ce mai mișcă puțin partidele politice din somnolența ce se pare că le-a cuprins în totalitate. Sau poate că păstrează muniția grea pentru ultimele zile, după principiul românesc ce face legătura între Ajunul Crăciunului și starea porcului ce ar trebui sacrificat. Orice politician versat știe să-și dozeze bine campania, deci surprize pot să mai apară chiar până în ultima zi.

A apărut un recent sondaj de opinie ce face o nouă radiografie a interesului și intențiilor cetățenilor față de partidele implicate în jocul electoral. În mare, lucrurile sunt cam cunoscute de urmăritorii fenomenului. Ar fi de remarcat constanța cu care PSD se menține pe prima poziție cu cele 40 de procente. Dar pe următoarele două locuri situația s-a inversat. Noul partid USR este văzut de respondenți cu 19 procente, în timp ce bâlbele PNL-ului i-ar fi coborât cu un procent, acum aflându-se pe locul trei. Se pare că electoratul de dreapta este „furat” de USR în dauna liberalilor.

Cifrele sunt schimbatoare de la o zi la alta, pot apărea creșteri sau scăderi, dar răsturnari dramatice nu se pot anticipa încă.

Rezultatele prezentate mai jos fac parte dintr-un studiu desfăşurat între 11-21 noiembrie 2016. Interviurile au fost aplicate prin telefon (metodologie CATI – Computer Assisted Telephone Interviews). Prezentul studiu a fost realizat la comanda USR. Eşantionul studiului este de 1003 respondenţi.

Studiul este reprezentativ pentru populaţia României cu drept de vot (peste 18 ani), stratificat pe cote de gen, vârstă, educaţie, regiune şi mărimea localităţii (structura comparabilă cu datele INS). Datele au fost ponderate cu o eficienţă de ponderare de 98% (cea mai mică pondere este de 0.741, cea mai mare este de 1.790).

Marja de eroare a studiului este de +/- 3.1% la un nivel de încredere de 95%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.