Mica, dar primitoarea, galerie de artă a primăriei din piața Victoriei numărul 5 oferă din nou găzduire unui eveniment plastic de vădit nivel artistic. Doi tineri artiști ce au primit deja girul confirmării depline aduc laolaltă lucrări ce ar putea fi considerate de facturi diferite.
De fapt după ce trec de proba primei vederi se evidențiază extraordinara lor unitate. Este vorbe de reale carnete de notițe vizuale aduse de prin peripluri reale sau imaginare. Dacă în cazul lui Costin Brăteanu publicul este obișnuit cu acest mod de a prezenta un jurnal de călătorie în culoare de pe unde l-au dus pașii în lumea largă, dar fizică, la Smaranda Moldovan este puțin diferit. La lucrările artistei timișorene este vorba mai mult de un jurnal de călătorie în timp și în lumea imaginarului oniric de dincolo de concretețe.
Este o dublă călătorie pe două axe diferite ale unui sistem cartezian, pe un grafic ce inevitabil se întâlnesc în câteva puncte rezultând o sincronicitate de spațiu, pe orizontală și de timp pe verticala temporală. Era cât se poate de firesc ca două spirite apropiate să se intersecteze pe acest sistem de coordonate vizuale chiar dacă au lucrat independent unul de celălalt.
Expoziția #somewhere_in_time aduce în atenția publicului serii de lucrări inspirate de anumite momente din călătoriile celor doi artiști timișoreni. Este o continuare a unor expoziții precum #obiect – Moldovan Smaranda și The traveller’s Dream semnată de Costin Brăteanu. Realizarea lucrărilor este influențată de călătoriile în simpozioanele de creație artistică și taberele din anul 2018 în țări precum: Turcia, Finlanda, Italia, la Smaranda Moldovan sau, în cazul lui Costin Brăteanu Franța, Germania, Polonia, Bielorusia, Serbia și România, aducând elemente noi din aceste culturi și însemnările făcute la fața locului. Lucrările, de dimensiuni mici, au caracter de martor, de document, de redare și uneori, de evocare a locului gazdă.
Costin Brăteanu, absolvent al Facultății de Arte Plastice si Design din Timișoara promoția 2001, este în prezent curator al taberelor de creație de la Gîrnic (15 ediții), Stefan Jager Art Symposium (6 ediții) și a Transylvania Art Camp (2 ediții) și experimentează pe suporturi de mici dimensiuni, în diferite tehnici mixte, combinând acrilicele, guașa, tehnica colajului și monotipia urmărind abstractizarea unor elemente de peisaj într-o manieră unică prin introducerea de motive tradiționale românești.
Smaranda-Sabina Moldovan, în prezent își continuă studiile în cadrul Școlii Doctorale la Facultatea de Arte și Design a Universității de Vest din Timișoara. Este preocupată de noile canale de comunicare non verbală dezvoltate prin deținerea de obiecte, care indică un anumit status social. Consideră că o urmare la consumismul zilelor noastre este uniformizarea, aceasta fiind un punct de pornire, în elaborarea câmpurilor de culori, a monocromiilor, nu doar în tehnica picturii în ulei, dar și în instalații, asamblaje sau fotografie.
Ambii artiști își consideră lucrările precum file de jurnal în demersul artistic propus, lăsând loc interpretării imaginii și a relației timp-spațiu.
Expoziția va rămâne pe simeze până în data de 9 ianuarie 2019.