Formațiunea politică ALDE se apropie de un an de când au câștigat locuri în Consiliul Județean Timiș. Acest lucru se va marca în luna iunie. Cu câteva zile înainte, vicepreședintele CJT Traian Stancu încearcă un scurt bilanț al chestiunilor de care s-au ocupat.
Liberal democratul Stancu, împreună cu colegul său Geană Nistor s-au ocupat de ADID (Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Deşeuri Timiş), ATOP (Autoritatea Teritorială de Ordine Publică), pe lângă domeniile de activitate economică și activitatea legată de patrimoniu.
Pe lângă acestea mai sunt și câteva proiecte mai apropiate de suflet cum ar fi pista de canotaj de la lacul Surduc și reînvierea activitățiii de la aeroportul utilitar Cioca.
Ar mai fi și alte proiecte unde sunt în cooperare cu PSD pentru rezolvarea lor.
În cadrul Pogramului Operațional Regional mai sunt proiecte în derulare în diferite faze de proiectare sau execuție. Printre cele mai importante ar fi:
-modernizarea drumului județean DJ 593 pe 20 de kilometri de la Peciul Nou, Giulvăz până la Foeni.
-modernizare DJ 693 Cărpiniș, Biled, Satchinez, Variaș.
-modernizare DJ 691 de la Dumbrăvița – Giarmata aflat in derulare.
-lărgirea la patru benzi a DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă.
În afară de acestea mai sunt încă 10 proiecte depuse la PNDL cum ar fi: drumurile de la Moșnița Nouă, Centura, cu mărirea capacității sale, modernizarea DJ 572 Lucareț- Brestovăț, asfaltarea drumului de la Rovinița Mare la Percosova. Dar acestea nu sunt toate lucrările, ci doar cele cu actele cele mai avansate. Se speră în deblocarea fondurilor cât mai repede, pentru a permite lucrul pe perioada verii ce vine.
Mai există o informație de la Direcția Tehnică referitoare la deja celebra Centură de sud, pentru care se aproie termenul de anunțare a câștigătorului licitației de proiectare dar și de execuție. Cam acestea sunt, după părerea lui Traian Stancu, cele mai proaspete vești despre infrastructura rutieră din județ.
O altă chestiune ce nu suferă deloc amânare ar fi problema trecererilor la nivel a căilor ferate. Se observă o creștere îngrijorătoare a numărului accidentelor de la trecerile de linii ferate. Modernizările din perioada trecută și desființarea barierelor nu au fost deloc benefice. Pe drumul spre Sânnicolaul Mare (dar nu numai ) accidentele s-au dublat. Recent s-a făcut o recomandare celor de la CFR pentru a pune semafoare sau bariere peste tot unde este nevoie. Încă nu s-a primit nici un răspuns. Dacă nu se rezolva cât mai repede se va încerca o hotărare de guvern ce va reglementa cât mai clar problemele de siguranță a circulației la întâlnirea căilor ferate cu șoselele. Nu se mai poate tolera ca din diverse motive, chiar și neatenție, să se mai riște vieți omenești din cauza lipsei semafoarelor dar și a altor mijloace de atenționare eficiente.
Tot în domeniul accidentelelor, se obsearvă o creștere semificativă a evenimentelor negative în zona Făget. Aici se impune de urgență dotarea formațiunii ISU cu o autospecială de descarcerare mai modernă pentru a nu aștepta sosirea de la Timișoara, Lugoj sau chiar Deva.