Universitatea Politehnica din Timișoara vine în sprijinul românilor care doresc să învețe lucruri noi. În acest sens, în luna aprilie a acestui an, instituția de învățământ superior, a deschis UniCampus, prima platformă virtuală de tip Massive Open Online Courses din România.
În aceste zile, a fost lansat și un nou curs online, liber, deschis și gratuit, de comerț mobil. „Viziunea UniCampus este de întărire a recunoașterii universităților românești, a puterii de susținere și penetrare în viața economică, socială și educațională din România a educației de calitate, prin promovarea accesului liber la cunoaștere. UniCampus este o platformă deschisă, la care vor participa și alte universități din România care doresc să își aducă contribuția la dezvoltarea educației deschise, prin dezvoltarea de cursuri de tip MOOC în limba română, similare cu cele oferite internațional de Coursera, EdX, FutureLearn etc„, transmite Universitatea Politehnica din Timișoara.
Cursul de comerț mobil este cel de-al doilea lansat pe platforma UniCampus, primul fiind despre Educația Deschisă-Unelte. Ambele au fost dezvoltate de către Universitatea Politehnica din Timișoara în parteneriate internaționale.
Cursul de m-commerce (Comerț mobil) se adresează tuturor celor care doresc să dezvolte activități de comerț electronic, companiilor interesate de activități pe dispozitive mobile cum ar fi telefoanele inteligente sau tabletele. Cursul furnizează informații complete din zonele economic, juridic și tehnic, necesare pentru adoptarea cu succes a paradigmei m-commerce. Comerțul de pe dispozitive mobile, pe scurt m-commerce, reprezintă cumpărarea și vânzarea de bunuri și servicii prin intermediul dispozitivelor wireless de buzunar, precum telefoanele mobile și tabletele.
Cursul Comerț Mobil – M-commerce este planificat să dureze 5 săptămâni în mediul online, cu suport tutorial oferit de Unversitatea Politehnica Timișoara, cu material video, informații, studii de caz, exemple și teste. Cursul constă din 5 module independente și include subiectele economice, legale şi tehnice necesare pentru înțelegerea și aplicarea m-commerce. Fiecare modul se concentrează pe câte o temă majoră: Fundamente ale m-commerce, Marketing online, Usabilitate web și mobil, Magazine online și mobile, Securitatea m-commerce. După fiecare dintre cele 5 module există câte un test, finalizarea testelor permițând cursanților să obțină și certificatul de absolvire a cursului.