Universitatea de Științele Vieții Regele Mihai I din Timișoara, în calitate de lider lansează proiectul cu titlul „Incluziune prin Educație:Sprijin pentru Primii Studenți din Familie”, cod MySMIS 325139, Cod apel: PEO/291/PEO_P6/OP4/ESO4.6/PEO_A40 Prioritatea: P6 – Prevenirea părăsirii timpurii a școlii și creșterea accesului și a participării grupurilor dezavantajate la educație;
Obiectiv specific: ESO4.6 – Promovarea accesului egal la educație și formare de calitate și favorabile incluziunii, precum și a absolvirii acestora, în special pentru grupurile defavorizate, începând de la educația și îngrijirea timpurie, continuând cu educația și formarea generală și profesională până la învățământul terțiar, precum și educația și învățarea în rândul adulților, inclusiv prin facilitarea mobilității în scopul învățării pentru toți și a accesibilității pentru persoanele cu dizabilități Fondul Social European+.
Proiectul va fi derulat pe o perioadă de 22 luni, respectiv februarie 2025 – noiembrie 2026.
Valoarea totală a contractului este de 7.823.041,27 LEI, din care Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR/FSE+/FC/FTJ) este de 6.649.585,08 lei, Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național este de 1.029.274,87 lei, Valoare cofinanțare eligibilă beneficiar este de 144.181,32 lei. Valoarea totală eligibilă, respectiv valoarea contractului de finanțare va fi angajată de către Liderul de parteneriat și parteneri, în baza Acordului de parteneriat încheiat între lider și parteneri.
PARTENERI:
1. FUNDATIA ”FILANTROPIA TIMIȘOARA”, cu sediul în str. C.D. Loga, Municipiul Timișoara, codul fiscal 18296309 având calitatea de Partener Asociat 1 – P1
2. LICEUL TEORETIC ” TRAIAN VUIA ” FAGET, cu sediul în str. Aleea Traian Vuia, Oraș Făget, codul fiscal 5238985, având calitatea de Partener Asociat 2 – P2
3. LICEUL TEHNOLOGIC „HOREA”, cu sediul în str. Ion Luca Caragiale, Municipiul Marghita codul fiscal 4245011 având calitatea de Partener Asociat 3 – P3
Obiectivul general al proiectului consta in crearea unui cadru educațional echitabil si incluziv, care asigura accesul egal la educație, prevenirea părăsirii timpurii a scolii, participarea grupurilor dezavantajate la educație, in special a celor din medii socio-economice defavorizate si a persoanelor cu dizabilități, prin oferirea de suport financiar, educațional si consiliere, pentru a promova incluziunea, mobilitatea si succesul academic si profesional, prin implicarea in cadrul activităților proiectului a 183 de elevi, 2 absolvenți care nu au promovat examenul de Bacalaureat in ultimii doi ani si 166 de studenți din Regiunile Vest si Nord-Vest.
Grupul țintă este constituit din 351 de persoane, împărțite astfel:
– 183 de elevi sunt înmatriculați în unități de învățământ preuniversitar ISCED 3-4, clasa a XI-a si clasa a XII-a, cu domiciliul în Regiunea Vest si Nord-Vest. Din totalul de 185 de elevi, 92 de elevi sunt înmatriculați in cadrul Liceului Teoretic Traian Vuia Făget si 91 de elevi sunt înmatriculați in cadrul Liceului Tehnologic „Horea” – Marghita, cu domiciliul in Regiunea Vest si Regiunea Nord-Vest.
– 2 absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor 2 ani școlari anterior anului școlar in care au intrat in operațiune, care nu au promovat examenul de Bacalaureat: 1 absolvent din cadrul Liceului Teoretic Traian Vuia Făget si 1 absolvent din cadrul cadrul Liceului Tehnologic „Horea” – Marghita, cu domiciliul in Regiunea Vest si Regiunea Nord-Vest.
– 166 de studenți înmatriculați în unități de învățământ universitar ISCED 5-6, anul I si anul II – Licența, in cadrul Universității de Științele Vieții „Regele Mihai I” Din Timișoara, respectiv in cadrul Facultății de Inginerie si Tehnologii Aplicate si a Facultății de Medicina Veterinara, de la toate specializările, cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 ani si cu domiciliul in Regiunea Vest si Regiunea Nord-Vest.
Activitățile proiectului:
Activitatea 1 – Măsuri de tip „punte” în vederea facilitării tranziției la studiile universitare începând cu clasa a XI-a
Activitatea 2 – Măsuri de prevenire și combatere a abandonului universitar în rândul studenților proveniți din medii și grupuri dezavantajate
Activitatea 3 – Măsuri dedicate accesibilizării instituțiilor de învățământ superior, inclusiv prin achiziția de echipamente IT și dezvoltarea de instrumente specifice proceselor educaționale care includ studenți cu dizabilități, inclusiv admiterea.