După cel puţin două încercări eşuate, consilierii locali, întruniţi vineri în şedinţă, au aprobat în sfârşit transferul celor 7 vaporaşe achiziţionate în cadrul proiectului de reabilitare a malurilor Canalului Bega către Regia Autonomă de Transport Timişoara. Accesta era un pas obligatoriu pentru ca transportul în comun şi de agrement pe apă să devină funcţional.
Tot ce lipseşte acum este un aviz de la Autoritatea Navală Română, care să permită autorităţilor să transporte pasageri cu ambarcaţiunile. Documentul nu a putut fi emis tocmai pentru că lipsea hotărârea de consiliu local prin care s-a făcut transferul de bunuri între Primăria Timişoara şi RATT.
După ce soseşte avizul de la administraţia centrală, primarul promite că vaporaşele îşi vor porni motoarele şi vor transporta şi călători. Cele 7 vaporaşe, botezate de „naşul” Nicolae Robu, sunt Burebista, Decebal, Traian, Glad, Huniade, Savoya și Economu. Marinarii au fost deja angajaţi şi intruiţi de RATT, vapoarele au fost în teste în ultimele 4 luni, aşa că totul ar trebui să fie funcţional. Când? Nimeni nu ştie.
Cânt totuşi vor porni vaporaşele, atunci timişorenii vor avea o alternativă la tradiţionalul transport în comun. De exemplu, locuitorii din cartierele Freidorf, Iosefin, Prinţul Turcesc şi chiar Modern ar putea ajunge în doar câteva minute în centrul oraşului luând vaporul. Există staţii pe toată lungimea canalului prin Timişoara, iar marinarii spun că durează 35 de minute să străbată, de la un capăt la altul, cei 7 kilometri ai traseului.
Biletul costă un leu şi va putea fi achiziţionat de la punctele de vânzare din staţiile de pe malurile Begăi.