Primăria Timişoara va deschide în acest an alte două mari şantiere de infrastructură a mobilităţii, pasajele subterane ”Solventul” şi ”Consiliul Europei”, pentru a fluidiza şi mai mult traficul rutier urban în anul 2021, când oraşul va exercita titlul de Capitală Europeană a Culturii şi sunt aşteptaţi peste un milion de turişti.
”Începerea lucrărilor la cel mai mare pasaj subteran care se va construi la Timişoara, în zona fostului combinat petrochimic Solventul, a fost amânată de faptul că o porţiune din terenul implicat în investiţie, aparţinând unui proprietar privat, apare în evidenţele ANAF ca având construcţii ipotecate, care în realitate nu există”, a declarat luni presei primarul Nicolae Robu.
Municipalitatea a creionat deja un traseu optim, dar dacă lucrurile nu se vor rezolva la ANAF, procedurile vor demara în acest an cu mici ajustări, întrucât municipalitatea doreşte finalizarea obiectivului în anul 2019.
Proiectul este unul foarte complex şi prevede trecerea pe sub nouă linii de cale ferată, în subteran, a prelungirii Căii Bogdăneştilor, împreună cu liniile de tramvai, până la intersecţia cu strada Gării, care va fi modernizată în cadrul unui alt proiect.
Proiectul de circa 30 de milioane de euro ar urma să fie finanţat din fonduri europene.
Pasajul subteran din Piaţa Consiliul Europei va lega Calea Aradului şi Calea Lipovei de Calea Circumvalaţiunii, finanţarea fiind asigurată din banii unui investitor privat care operează în Timişoara. AGERPRES