Guvernanții vor să interconecteze bazele de date ale Poliţiei şi ale autorităţilor fiscale, așa cum prevede un proiect de ordonanţă de urgenţă, iar în cazul în care un cumpărător de autovehicul nu plăteşte taxele cu privire la deţinere şi înmatriculare în 60 de zile, înmatricularea este suspendată.
Executivul intenţionează să modifice Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice la capitolul înmatriculare a vehiculelor prin OUG privind debirocatizarea aflată în consultare publică.
”Autoritatea competentă transmite autorităţilor fiscale competente situaţia vehiculelor înscrise/transcrise în evidenţele proprii, în primele 5 zile ale lunii pentru luna precedentă. În termen de 60 de zile de la data înscrierii/ transcrierii transmiterii dreptului de proprietate a unui vehicul, titularul certificatului de înmatriculare este obligat să-şi îndeplinească obligaţiile de natură fiscală/financiară prevăzute de lege cu privire la deţinerea şi înmatricularea vehiculelor”, se arată în proiectul de ordonanţă de urgenţă.
Autorităţile fiscale competente vor transmite autorităţii competente situaţia vehiculelor pentru care proprietarii nu şi-au îndeplinit în termen obligaţiile prevăzute, respectiv dacă titularul certificatului de înmatriculare nu a plătit obligaţiile fiscale.