Falsificarea kilometrajului este o problemă larg răspândită și una de siguranță în întreaga Uniune Europeană. Aceasta afectează piețele de mașini la mâna a doua și poate avea efecte negative asupra consumatorilor, mediului și siguranței rutiere.
Pentru a proteja comerţul cu maşini la mâna a doua, Parlamentul European promovează măsuri mai stricte pentru prevenirea falsificării kilometrajului.
În Belgia, kilometrajul fiecărui vehicul este verificat, apoi stocat într-o bază de date. Centrul emite un document numit Car Pass, care listează kilometrajul vehiculului la fiecare vizită. Acesta este actualizat anual. Este oficial şi nu poate fi modificat. Acest sistem a redus drastic falsificarea kilometrajului în Belgia.
Înregistrarea periodică a kilometrajului în cadrul inspecţiilor tehnice face parte dintr-o gamă de măsuri propuse de Parlamentul European.
Deputaţii cer stocarea valorilor kilometrajelor într-o bază de date securizată la nivel european. Dacă avem controlul permanent asupra kilometrajului, acesta nu mai poate fi manipulat. Prin urmare, ca prim pas, încercăm să înfiinţăm baze de date naţionale în toate statele membre. În UE, manipularea kilometrajului afectează între 30 şi 50% din toate vehiculele la mâna a doua comercializate transfrontalier.
Daunele estimate asupra economiei europene sunt enorme, între 6 şi 9 miliarde de euro. Aceste maşini vechi cu kilometrajul manipulat emit mai multe noxe, precum CO2, NOx şi altele şi, totodată, prezintă probleme de siguranţă rutieră. Pentru o mai bună prevenire a fraudei, Parlamentul solicită şi producătorilor de automobile să dezvolte măsuri suplimentare de siguranţă împotriva manipulării kilometrajului. Între timp, numai şase ţări din UE recunosc manipularea kilometrajului ca infracţiune, iar deputaţii cer acest lucru de la toate statele membre.
sursa: capital.ro