Expoziţia prezintă instalaţia video “Asylum” a artistului german, ce constă în derularea a nouă filme, în acelaşi timp, pe ecrane mari video, într-un ritm lent.
Evenimentul a fost organizat cu ocazia Zilelor Culturii şi Economiei Germane din Banat, începute la data de 28 mai, de Centrul Cultural German Timișoara (CCGT) în colaborare cu Primăria Municipiului Timișoara, Consiliul Local și Goethe Institut. Expoziţia rămâne deschisă vizitatorilor până la data de 4 iulie, între orele 17.00 şi 20.00, în Halele Timco, exceptând ziua de luni.
Mona Isabela Petzek, doamna director al CCGT a declarat că “sunt scene independente. Noi am dorit să aducem pe Julian Rosefeldt neapărat la Timişoara. Este unul dintre cei mai mari artişti vizuali, actualmente, nu numai din Germania, ci şi internaţionali. El doreşte (în lucrarea sa Asylum) să cerceteze stereotipiile şi greşelile legate de ideea de “celălalt”, de “străin”. În cazul acesta de emigranţi sunt nouă filme independente în care nouă etnii diferite de emigranţi exercită nişte munci “clișeizate” (…). Mişcările lor au un caracter sisific, adică fără absolut niciun sens, zadarnice”. (dexonline: Sisyph m. 1. Mit. rege din Corint, condamnat pentru crimele sale a rostogoli în Infern un bolovan enorm pe vârful unui munte, de unde recădea mereu).
“Filmele și instalațiile lui Julian Rosefeldt includ Manifesto (2016), The Creation (2015), Deep Gold (2013/2014), My Home Is a Dark and Cloud-Hung Land (2011), American Night (2009), The Shift (2008), The Ship of Fools (2007), Lonely Planet (2006), Requiem (2007), The Perfectionist (2005), Stunned Man (2004), The Soundmaker (2004), Trilogy of Failure (2004/2005), Asylum (2001/2002). Datorită prezenței pregnante în muzee și festivaluri din întreaga lume, lucrările lui Rosefeldt sunt incluse astăzi în colecții de renume, precum cele deținute de Neue Nationalgalerie din Berlin, Saatchi Gallery din Londra sau MOMA din New York”, potrivit Centrului Cultural German Timişoara.
Andreea Luigia Borcilă