Orașul nostru abundă de semne de circulație. Multe, bune, frumoase, amplasate așa cum pretind normele europene. Începe bine povestea. Dar să nu credeți tot ce spun și gândesc specialiștii ascunși sub tot felul de titulaturi. Comisie de circulație, comitet de băgat de seamă, comiție de bune maniere în trafic și multe alte organisme ce ne fac viața ușoară.
Ești îndemnat părintește să faci la dreapta, chiar dacă în sufletul tău esti un socialist convins. Alți te dojenesc dacă arunci țigările pe jos(?). Străzi închise sub pretextul că se lucrează, chiar dacă acolo nu a mai dat nimeni la lopată de pe vremea regretatului primar Telbisz. Toate astea sunt aberațiile cu care se întâlnesc pietonii, automobiliștii sau bicicliștii în mersul lor zilnic.
Cine vede și face ceva cu aberațiile de semne de circulație ce încurcă traficul? Iar de stalpii pe care sunt lipite straturi groase de mizerii de nu se mai văd plăcuțele indicatoare cine se va ocupa? Probabil o nouă comisie ce va cere un studiu de fezabilitate pentru curațat o biată tablă.
Oare ce soluții ar fi aplicat marii meșteri dacă nu s-ar fi inventat banala sârmă cu care să lege stâlpii strâmbi ce stau să cadă? În epoca de aur tot românul știa să-și repare carburatorul de Dacie cu un patent și o bucată de sârmă. Dar acea epocă nu este deloc revolută. Epoca de sârmă nu pare să se termine prea curând.
Azi doar câteva exemple. Dar vor urma multe altele.