ENEL continuă să-și râdă de cei mai fideli clienți, pensionarii

3995

De câțiva ani, Enel s-a văzut cu sacii în căruță. Adică este cvasi-unic distribuitor de energie electrică atât populației cât și agenților economici mai mici. Dacă marii consumatorii reprezentați de industrie mai au posibilitatea negocierilor sau a aprovizionării de la alți comercianți, nu la fel sta treaba în privința populației, ce este legata cu lanțuri (cabluri electrice) de acest colos.

Dacă tot nu prea are cetățeanul simplu ce să facă, hai să continue Enel bătaia de joc față de cei ce-i plătesc lună de lună facturile umflate. Ținta predilectă sunt în special pensionarii, categoria cea mai vulnerabilă dintre plătitori. De mult timp este o practică a întreruperilor de curent atât anunțate (care ar fi de înțeles) cât și a celor neanunțate. Se oprește curentul ca pe vremea socialismului sau și mai des. Dacă cineva vrea să reclame, evident că nu-l bagă nimeni în seama. În cel mai bun caz poți purta instructive discuții cu un robot dispus să-ți cânte la infinit o melodie sâcâitoare. Dar cele mai multe telefoane au fibră optică și sunt legate la rețeua de curent, deci nici de reclamat nu ai cum. Cum pensionarii, din motive de vârstă sau sănătate, nu prea au telefoane mobile, cele fixe devin inutile în timpul penei de curent.

Iată ce povestește un bătrân trecut de optzeci de ani, împovărat de nevoi, despre peripețiile lunare cu caracatița birocratică a distribuitorului de energie electică. Dar bătaia de joc cea mai nerușinată se joacă cu nervii întinși ai vârstnicilor la plata facturilor. Aici a aplicat acest Enel cel mai complicat mod de rezolvare. Poți citi și transmite consumul doar în anumite zile destinate acestui scop. După care trebuie apelat la un binevoitor ce știe să folosescă computerul pentru a transmite datele prin internet. Cum am mai povestit, din motive de vârstă, nu poate folosi un telefon modern pentru acest lucru. Iar cele de model vechi, cu disc de apelare, nu sunt compatibile cu transmisia de date. În câteva zile cei de la „curent” transmit cu mare emfază un mail că au reușit să scrie factura. Sunt asemenea munților ce se cutremură și se strofoacă și până la urmă nasc o mică mărgică cât un fir de nisip. De aici începe așteptarea. Factura vine, sau nu vine, în următoarele cinci, zece sau cincisprezece zile. Și vine tocmai de la București, de parcă aici în orașul nostru nu mai știe nimeni să completeze o factură. Ca orice factură, și cea de la „curent” are un termen limită de plată. Plicul mult așteptat vine de regulă din capitală la destinatar în cel mai bun caz în zece zile. Adică cu una-trei zile după termenul limită. Dar așteptarea merită. Primești un elegant plic colorat. Care îți spune din start cu mare cinism „Cu Enel Asistență ai energie fără griji: discount 50%…”.

Fără acel petec de hârtie, greu scremut de Enel, nu poți merge să plătești. Repet, este vorba de acei vârstnici fără calculator sau telefoane inteligente. Tinerii se mai descurcă și plătesc on-line sau cu alte metode sofisticate electronice. Dar pripețiile nu se opresc aici. După PRIMA zi de întârziere a plății, marii specialiști de la distribuitor sar în sus ca mușcați de șarpe și iar trimit un email în care, pe un ton nepotrivit, te trag de urechi că ai întârziat O ZI plata. De întârzierea de două săptămâni a plicului cu factura nu sufla nimeni un cuvânt.

Deci omul, cu banii în mână, ce așteptă și vrea să plătescă, nu are cum, dar este și amenințat cu debranșarea și bănuit că ar fi mare evazionist sau de-a dreptul hoț. În cazul nostru concret pentru o sumă de cincizeci de lei. Marii șmecheri ce se leagă ilegal la rețele rar de tot sunt deranjați. Datornicii cu multe milioane de lei nu își fac nici un fel de griji. Toate oalele se sparg în capul pensionarului ce așteptă plicul cu factura!

Unde sunt vremurile când un simplu funcționar cu un creion și un chitanțier în buzunar rezolva mai repede și mai simplu toată tevatura decât marii specialiști cu sute de computere ai Enelului. Nu e cazul să ne întoarcem în timp dar nici un pic de bun simț nu ar strica de loc la așa o firmă.

3 COMENTARII

  1. Ma lasati vine plicul pe data de 25 si data scadentei e pe 26 pai si alea 15 zile unde sunt.o singura data am patit cand plicul a venit dupa data scadentei..in general vine cu o zii sau doua inaintea datei scadente si am facut atea sesizari dar degeaba.ursu merge caini latra peostu plateste penalitati

  2. D-le Balan, dacă îmi permiteți o recomandare: înainte de a vă lansa în astfel de afirmații, va rog să vă documentati pentru a nu oferi informații parțiale sau rauvoitoare celor care va citesc articolul. Ca atare, va recomand să reveniți cu o parte a doua la acest articol. Si sper sa fie mai bine documentat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.