Primul oraș cu străzile iluminate electric din Europa, Timișoara, are parte, de ceva vreme încoace, de un nou model civilizațional în materie de iluminat public: nopți întunecate precum smoala Hadesului în diverse cartiere ale orașului.
În Calea Aradului sau pe câteva străzi de pe Calea Torontalului cum ar fi: Călan, Orșova, Cugir, la două-trei seri odată se lasă bezna totală, de parcă locuitorii din zonă ar fi victimele unor producții horror sau, mai grav, ar trăi într-o zonă atinsă de război.
Aferim de astfel de grozăvii, însă, cum drama siriană este totuși la mii de kilometri distanță de noi, explicația pentru cartierele în beznă ale Timișoarei stă în politica de investiții a celor de la Enel Banat.
Compania italiană, care a cumpărat pe bani de ,,campanie electorală” ( vreo 200 de milioane de euro, deși numai filiala din Banat valora la vremea aceea peste 1 miliard de euro) fosta regie Renel Banat, de la statul român, în epoca de haiducie a lui Adrian Năstase, nu s-a omorât cu firea să investească sumele promise în rețelele electrice.
N-o face nici în prezent, de vreme ce, nopți la rând pe săptămână, cartiere importante ale Timișoarei ,,zac” în beznă, prilej exemplar pentru violatorii și hoții pur-sânge ai orașului să acționeze nestingheriți la adăpostul „serviciilor” oferite de Enel!
Cum însă administratorii Timişoarei, în frunte cu primarul Robu, asistă impasibili la nerușinarea cu care operează această companie în relația cu clienții săi – cetățenii urbei de pe Bega – sunt mici șansele ca firma italiană să remedieze curând problemele semnalate de sute de locuitori din cartierele menționate mai sus, dar și din alte zone rezidențiale.
Poate îndemnul la o ,,grevă” cetățenească în a ne plăti facturile la Enel Banat ar fi, finalmente, unica soluție să scăpăm de bezna de tip Armageddon de pe străzile Timișoarei!
Si la gearmata se intrerupe curentul de 3 ori pe saptamina si nimeni nu face nimic mai rau ca 1989