Dacă situația din justiție a fostului ministru nu este deloc roz, se pare că în afaceri diva blondă a descoperit calea spre succes. Cel puțin la afacerile din Banat! Elena-Gabriela Udrea este acționară la două companii care au sediul în Banat, la Lovrin și Dumbrăvița.
Este greu să spui că Elena Udrea ar fi avut succes în afaceri în trecut. Asta dacă este să ne uităm la statistică. Anul 2007 a fost unul foarte prost pentru ea, două companii la care avea acțiuni, SC Elan Group SRL București și SC New Global Investment SRL au fost radiate. Prima datorită dizolvării, cea din urmă în urma unui proces. O a treia companie, Dalli International CO SRL București a fost dizolvată și ea pe 2 august 2010. Ceva mai bine îi merge cu SC Băi Boghiș SRL Zalău dar și nu foarte bine cu Agro Green Nana SRL, singura în care Elena Udrea este asociat unic.
În schimb, cele două companii din județul Timiș sunt pe podiumul firmelor din județ pe segmentul lor de activitate. SC Tim Rail Cargo SRL Dumbrăvița este pe locul doi la transporturi feroviare între firmele de profil din Timiș iar SC Rail Operator Cereal SRL Lovrin este pe locul trei la silozuri și depozite din Timiș.
Tim Rail Cargo SRL Dumbrăvița
Compania a fost înființată în mai 2013 și este deținută de patru acționari, fiecare cu 25% din companie: Ranga Vasile Flavius, care este și administrator al societății, Trică Ioan Valeriu, administrator al ambelor societăți din Timiș, Oana Popoviciu și Elena Udrea. Domeniul principal de activitate este transport pe calea ferată. Compania are mai multe puncte de lucru în Timișoara, pe str. General Berthelot Nr. 1 dar și în mai multe spații de la Gara de Nord din Timișoara.
În anul înființării, 2014, societatea avea 35 de angajați, o cifră de afaceri de 13,1 milioane lei noi, active de 6,6 milioane de lei și un profit brut de aproape 2 milioane de lei noi.
Anul următor, 2015, compania a mai crescut și are deja 72 de angajați, o cifră de afaceri de 92,1 milioane de lei noi, active în valoare de 1,8 milioane de lei noi și un profit de zero lei, înregistrând o pierdere de peste 700.000 de lei noi. Datele sunt oferite de Oficiul Național al Registrului Comerțului, raportările pe anul 2016 nefiind încă depuse.
Potrivit celor de la risco.ro, într-un top al firmelor de profil din Timiș, Tim Rail Cargo este depășită doar de Deutche Bahn Cargo, companie care are raportați 520 de angajați, un profit de 2,4 milioane de lei noi și o cifră de afaceri ce sare de 174 de milioane de lei noi. În schimb, firmele de pe locurile trei, SC SEAAgro SRL și patru, SC Prevoz Tim SRL, declară 0 respectiv 1 angajat! SEAAgro declară un profit de 7 mii de lei noi, la o cifră de afaceri de 465 de mii de lei noi iar SC Prevoz TIM SRL este pe minus cu 1800 de lei, la o cifră de afaceri de 15.000 de lei noi.
Deși compania raportează pierderi pentru anul 2015, nu înseamnă că afacerea este în declin ci, cel mai probabil, că au decis să reinvestească profitul, a crescut și numărul angajaților și se orientează spre dezvoltarea activității, dată fiind și poziția de top între companiile cu obiect de activitate similar din județul Timiș.
Potrivit propriei descrieri, societatea „oferă servicii de transport pentru orice tip de mărfuri, de la cereale sau zahăr brut, până la bitum sau produse petroliere, atât pe teritoriul României, cât şi în afara ţării. Vagoanele şi locomotivele sunt modernizate şi dotate corespunzător pentru transportarea sigură şi rapidă a mărfurilor, în conformitate cu normele de calitate, mediu şi siguranţă naţionale şi internaţionale privind transportul feroviar. De asemenea, ele pot fi utilizate pentru transport multimodal de marfă, pe rute naţionale şi internaţionale, precum şi pentru transport şi manevră pe infrastructura feroviară din România. Serviciile de tracţiune feroviară sunt asigurate atât pe secţiile de circulaţie din România, cât şi pe secţia Stamora Moravita – Vrsac, Serbia. Indiferent de mărfurile pe care doriti să le transportaţi, vă punem la dispoziţie servicii de închiriere a locomotivelor din dotare sau expediţii feroviare complete”.
Societatea are în flotă 6 locomotive diesel și patru locomotive electrice dar și 192 de vagoane inclusiv speciale pentru transportul cerealelor de tip Uagps si Uagpps.
SC Rail Operator Cereal SRL Lovrin
O companie puternică, cu doi asociați, în care Elena Udrea nu este acționar direct, firma fiind deținută de Gabriela Pintilie, care are 20% din acțiuni și SC Tim Rail Cargo SRL care controlează 80% din acțiuni, Ioan Valeriu Trică fiind și administratorul acestei companii. Trică a fost șeful regionalei CFR Timișoara, fiind și în 2016 angajat al CFR SA ca șef Birou I.
Județul Timiș este unul propice pentru afacerile cu cereale și depozitarea lor, iar Rail Operator Cereal este o firmă de pe podiumul acestei activități din județ, cei de la risco.ro plasând-o pe locul 3 în rândul firmelor de profil din Timiș la activitatea principală de depozit.
Înființată în august 2013, compania a avut în 2014 un an foarte bun, a lucrat cu 16 angajați reușind un profit de 21.000 de lei noi și o cifră de afaceri de 1,7 milioane lei noi. Compania are și un patrimoniu extrem de valoros, de 4 milioane de lei noi în anul 2014.
În anul 2015 numărul de angajați a crescut la 20, a crescut și cifra de afaceri la 5,2 milioane de lei dar au înregistrat o pierdere peste 300.000 de lei. Valoarea activelor a crescut, însă, la 5,6 milioane de lei noi. Cel mai probabil și aici pierderea vine din reinvestirea profitului, mai ales că a crescut și valoarea patrimoniului dar și numărul de angajați.
Potrivit risco.ro compania este pe locul trei în Timiș la activitățile de profil, fiind depășită de FM România din Dudeștii Noi și Hopi Ro Logistic din Timișoara.
FM România are în 2015 un număr 433 de angajați, o cifră de afaceri 107 milioane de lei noi, asigurându-și un profit de 2,7 milioane de lei. Hopi Ro Logistic a avut și ea în anul respectiv 124 de angajați și un profit de 174.000 de lei la o cifră de afaceri de 10 milioane de lei noi.
Rail Operator Cereal devansează, însă, în top Agar Hander SRL din Orțișoara și Best Banat Distribution SRL din Timișoara.
Tot potrivit datelor furnizate de ONRC, pe 4 martie 2015 a fost pus sechestru asigurator pe o parte din acțiuni. „SE ÎNREGISTREAZĂ ORDONANŢA DE INSTITUIRE A MĂSURII ASIGURĂTORII FN/17.02.2015 ŞI PROCESUL VERBAL DIN 27.02.2015 EMISE ÎN DOSAR NR. 50/P/2014 PRIVIND INSTITUIREA SECHESTRULUI ASIGURĂTOR ASUPRA 80 PĂRŢI SOCIALE DEŢINUTE DE TIM RAIL CARGO SRL ÎN CADRUL RAIL OPERATOR CEREAL SRL, CU PRECIZAREA CĂ UDREA ELENA GABRIELA DEŢINE DOAR 25% PARTICIPAŢII LA BENEFICII ŞI PIERDERI” fiind consemnarea ONRC.
Cel mai probabil luna viitoare vor fi disponibile la ONRC și datele financiare pentru anul 2016 ale celor două companii.
Când ambele companii sunt conduse de un om care este și angajatul Statului, ba mai administrează și o societate de transport feroviar deși este și șef de birou la CFR SA cu siguranță se pune problema gravei incompatibilități a acestuia, dat fiind firmele la care este atât asociat cât și administrator, potrivit datelor furnizate de ONRC.
Plecat din CFR, Valeriu Trică activează acum în mediul privat, unde controlează o companie de transport feroviar de marfă și una de cereale. Cum a ajuns asociat cu Elena Udrea explică fostul director al CFR pentru jurnaliștii de la Adevărul: „Am avut o discuţie la un moment dat, ne-am întâlnit undeva în Bucureşti, am prezentat un business, i-am explicat despre ce e vorba, dânsa a spus că vrea să participe şi ea şi m-a întrebat dacă nu mă deranjează şi acum suntem asociaţi”, a explicat Valeriu Trică. Trică dă o explicație halucinantă, potrivit căreia Elena Udrea nu este implicată la nivel de management al firmei. Numele lui Valeriu Trică a fost legat şi de un prieten al Elenei Udrea, deputatul Alin Popoviciu, a cărui firmă a închiriat de la CFR un spaţiu ultracentral la un preţ de sub un euro pe metru pătrat. Ulterior, Trică a ajuns director al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, funcţie pe care a stat câteva luni.
cumva firma ce administreaza parcarea de la gara e tot a lui trica?