Municipiul Reșița nu va avea centură ocolitoare, cel puțin în viitorul apropiat. Ideea realizării unei variante de ocolire a orașului este vehiculată de ani de zile, s-au făcut deja și studii de pre-fezabilitate, s-a discutat despre variante și costuri, totuși proiectul pare imposibil de urnit din loc. În ciuda asigurărilor date de reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri şi Poduri (D.R.D.P) Timișoara că fac tot ce le stă în putință pentru realizarea proiectului.
Stadiul proiectului a fost discutat săptămâna aceasta în ședința Comisiei de Dialog Social a județului Caraș-Severin, în absența directorului D.R.D.P Timișoara, Cristian Ilie, chemat se pare la București, acesta trimițându-l în locul său pe șeful Departamentului Investiții, Olimpiu Ghilezan. Acesta a explicat că Direcția Regională de Drumuri şi Poduri are încă din 2010 documentația în faza studiului de pre-fezabilitate aferent obiectivului variantă de ocolire a municipiului Reșița, pe relația DN 58 – DN 58 B. Inițial, au fost luate în calcul două variante pentru realizarea centurii, în cele din urmă fiind avizată varianta mai ieftină, care presupune însă și ea costuri destul de ridicate, fiind vorba de aproximativ 19 milioane de euro. Conform lui Ghilezan următorul pas ar fi identificarea unei surse de finanțare. Dar cum lucrările de investiții sunt prioritizate, iar centura Reșiței nu este inclusă în masterplan, nu prea există șanse ca Ministerul Transporturilor să aprobe această lucrare.
Centura de sud a Timişoarei rămâne un vis neîmplinit
„Lucrările de investiții sunt prioritizate. Noi propunem din 2011 ca pe lista de lucrări să se introducă varianta de ocolire a municipiului Reșița. Toate drumurile fac parte din D.R.D.P Timișoara. Nu suntem părtinitori, am propus varianta de ocolire a Reșiței, răspunsul este prioritizarea lucrărilor în funcție de trafic”, a afirmat Ghilezan, spre nemulțumirea celor prezenți la ședință.
Marian Apostol, președintele Organizației Sindicale Cartel AFLA, filiala Caraș-Severin a explicat că în momentul în care se iau decizii la București ar trebui să se țină cont și de faptul că Reșița are o rețea stradală foarte mare și că puterea economică pe care o are nu îi permite să administreze această rețea stradală.
„În aceste condiții e criminal să mai permiți și tuturor mijloacelor de transport care merg pe drumurile naționale să acceseze această rețea stradală și să o facă praf. În condițiile acestea, ce îi rămâne Reșiței de făcut să pună bariere la intrare și la ieșire”, a adăugat Apostol.
Concluzia discuției a fost că Reșița mai are de așteptat până va avea centură ocolitoare, reprezentantul D.R.D.P Timișoara ridicând practic din umeri a neputință.
„Încercăm să facem tot ce putem, dar Ministerul stabilește criteriile. Noi propunem și ei stabilesc în funcție de priorități”, a încheiat acesta.
Centura de sud a Timişoarei rămâne un vis neîmplinit
sursa: reper24.ro