Primăria Timișoara va lansa o licitație pentru achiziționarea unui sistem de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru în valoare de aproape un milion de lei. Acesta este un pachet software prin care se vor automatiza, eficientiza și monitoriza principalele proceduri de lucru ale municipalității.
„De exemplu, taxa de drum pentru mașinile cu restricții de tonaj va putea fi plătită și emisă pe loc online. La fel și cu planurile de situație sau adeverințele de schimbare a numelui străzii. Același sistem nou va da o vizibilitate către cetățean a stării procesării cererilor, precum și o trasabilitate a performanței proceselor din primărie la cele mai solicitate cereri depuse de cetățeni. Această vizibilitate va ajuta primăria să perfecționeze și să îmbunătățească alocarea resurselor sale pentru a urgenta astfel de cereri și procese”, explică autoritățile.
În urma auditului de digitalizare comandat de Primăria Timișoara, a reieșit că aproape jumătate dintre angajați nu folosesc deloc sau folosesc extrem de puțin actualele fluxuri digitale ale municipalității, iar peste 95 la sută dintre angajați printează hârtii pentru activitățile zilnice.
„Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim în continuare pixul și hârtia și aducem oamenii la ghișeu. Cheltuim peste un milion de lei pe an pe imprimate (hârtii, tonere, xerox). Este absolut necesar ca Primăria Municipiului Timișoara să folosească un sistem unitar de aplicații software, care, pe de o parte, să simplifice, pentru cetățean și pentru funcționar, proceduri care acum sunt consumatoare de timp, și, pe de altă parte va monitoriza eficiența angajaților sau elementele care blochează performanța”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Soluțiile software alese de Municipiul Timișoara vor fi dezvoltate și integrate în platforma software Microsoft 365 și vor folosi tehnologii de tip „low code” (cod redus) pentru a asigura o productivitate mai mare în dezvoltare și mentenanță. Tehnologiile „low code” sunt o serie de instrumente software care scurtează semnificativ timpul de dezvoltare și validare a aplicațiilor, precum și costul acestora.
Durata de implementare a contractului este de 6 luni, valoarea estimată a acestuia fiind de 910.000 de lei, inclusiv TVA.