Una dintre promisiunile primarului Timișoarei, Dominic Fritz, este digitalizarea instituției pe care o conduce. La aproape 3 luni de la preluarea mandatului, acesta și-a dat seama că are însă o misiune grea. Funcționarii sunt obișnuiți să lucreze cu hârtii, cetățenii să trimită faxuri sau să meargă personal la ghișee pentru rezolvarea problemelor.
Marți, edilul-șef a prezentat unele cifre. În 2020, Primăria Timișoara a primit aproape 90.000 de adrese. Spre nemulțumirea primarului, sub 3% au fost trimise on-line. Cele mai multe au fost aduse de oameni fizic sau trimise prin curieri, cee ace înseamnă tot hârtii și mape plimbate. „Asta înseamnă multe hârtii și multă muncă pentru funcționarii de la Camera 12. Funcționarii sunt încurajați să lucreze în continuare cu hârtii. Am o statistică pe mail. Din aproximativ 600 de angajați, doar 27 de angajați trimit mai mult de două mailuri pe zi, iar 108 angajați au trimis un mail pe zi, în medie. O să revizuim politica de site-uri, vrem să avem o singură intrare digitală în primărie”, a spus Fritz.
La finalul anului trecut, Fritz a făcut un experiment care i-a arătat că angajații Primăriei Timișoara nu își folosesc adresele de e-mail. Acesta a trimis un mesaj electronic și nu a primit niciun răspuns. „Am trimis mailuri la colegi, nu am primit niciun răspuns. Am trimis încă un mail și încă un mail și după două săptămâni mi-am dat seama că colegii nu își folosesc contul de e-mail”, spunea primarul în decembrie.