Primarul municipiului Timişoara, Nicolae Robu, a declarat că instituţia pe care o conduce va fi complet digitalizată în următorii doi-trei ani şi că după ce totul va fi perfectat, s-ar putea face şi reduceri de personal sau reconversie profesională.
Edilul a explicat că primăria are un proiect foarte ambiţios de digitalizare, pentru că noile tehnologii care ţin de interacţiunea cetăţean – instituţia primăriei permit ca acest contact să se realizeze informatic, de la distanţă.
„Vom minimiza astfel interacţiunea directă, deplasările cetăţenilor la primărie, statul la ghişee, predarea de documente, toate derulându-se electronic. Desigur că în interiorul primăriei, aparatul de specialitate va lucra în aceeaşi manieră ca şi până acum, se va ocupa de toate verificările documentaţiilor (…), dar beneficiarul final, cetăţeanul, nu va mai vedea tot acest lanţ birocratic. În etapa actuală nu se pune problema reducerii de personal, dar în perspectivă, când vom ajunge ca mult mai multe lucruri să fie digitalizate, se va pune şi problema reducerii personalului sau reconversia unora dintre ei, de la posturile pe care le ocupă, spre altele care vor fi necesare în noul context”, a explicat Nicolae Robu, citat de agerpres.ro.
Potrivit primarului, digitalizarea totală a instituţiei ar face ca la 2.500 de cetăţeni care au diverse solicitări anual la administraţia publică locală să se economisească 3.000 de ore, iar printre cei avantajaţi de noul sistem vor fi şi cetăţenii cu dizabilităţi, care nu vor mai trebui să se deplaseze la primărie.
Activităţile care vor fi supuse digitalizării vizează plata de taxe şi impozite, programări pentru obţinerea actelor de identitate şi a altor documente, pentru examenele auto sau aplicaţia mobilă pentru sesizări. De asemenea, se vor putea obţine pe cale digitală certificatele de urbanism, de naştere sau de stare civilă.