Deschiderea lotului 3 din autostrada Sebeş-Turda, porţiune din culoarul IV pan european care leagă Timişoara de Bucureşti şi mai departe de Constanţa, este amânată din nou. Asta după ce specisliştii din CNAIR au descoperit mai multe nereguli la execuţia lucrărilor.
„Comisia constituită în data de 09.01.2018 pentru a inspecta, în vederea recepționării, lucrările efectuate de antreprenor la construcția lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda a constatat o serie de neconformități ceea ce a dus la suspendarea procesului de recepție la terminarea lucrărilor”, transmite CNAIR.
Astfel, în urma inspecției s-au constatat o serie de neconformități, printre cele mai importante fiind următoarele:
– au fost identificate numeroase zone cu deficiențe de planeitate și rugozitate. Pentru aceste zone raportul prezintă un calificativ INADMISIBIL;
– nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafata de 20.000 mp in vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere;
– nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod; – pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformități;
– există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parțial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante;
– la structura de la km 45+600 există defecte la suprafața betoanelor; – sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mișcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, așa cum a fost solicitat de Beneficiar;
– nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in Spatiile de Serviicii. Aceasta trebuie completată cu două semne adiționale pentru autoturisme pentru fiecare Spațiu de Servicii, precum și marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnalizării orizontale din cadrul Spațiilor de Servicii cu săgeți de orientare a participanților la trafic;
– este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecția dintre bretele, așa cum este specificat în cadrul Raportului de Audit de Siguranță;
– nu au fost respectate avizele CTE Siguranța Circulației privind obligativitatea Antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED;
– se impune verificarea de către Proiectant și Inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenție și prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea;
– trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea și Aiud, conform reglementărilor în vigoare.
Reprezentanţii Companiei de Drumuri au căzut la o înţelegere cu antreprenorul. Au decis să amâne recepţia pentru 3 luni. În acest timp, constructorul trebuie să remedieze toate problemele.