4.1 C
Timișoara
luni 23 decembrie 2024

DESCHIDE OCHII! Ce evită să-ți spună companiile aeriene low cost care operează de la Timișoara…

Cursele aeriene ”low cost” s-au înmulțit într-un ritm amețitor în ultimii ani, în toate țările de pe cuprinsul bătrânei Europe și nu numai. Au apărut peste noapte puzderie de companii care te invită, cât mai îmbietor posibil, să călătorești cu avioanele lor, în cele mai îndepărtate colțuri ale continentului.

Doar de la Timișoara există nu mai puțin de 14 curse de acest gen cu Wizz Air de exemplu. Mai puneți la socoteală, încă 7 curse care vor opera în curând tot de pe aeroportul timișorean cu Ryanair, pentru tot atâtea destinații din Europa. Internetul e împânzit cu anunțuri gen ”bilete de avion ieftine 100% GARANTAT”. Dacă citești numai atât e în regulă: biletele sunt într-adevăr ieftine. Dacă intri mai în amănunt însă, constați că bagajul de cală se plătește la cât de multe kilograme estimezi că vrei să iei cu tine în călătorie, iar bagajul de mână e strict limitat -în cazul Wizz Air – la unul singur și la anumite dimensiuni. Dacă le-ai depășit te-ai ars, pentru că la Wizz Air plătești 40 de euro dacă s-a depășit dimensiunea bagajului fie și cu un centimetru. Asta numai la Timișoara, unde cei care supraveghează operațiunile de îmbarcare se cred Dumnezeu pe pământ și fac exces de zel. Poate primesc vreo primă de la patronat în funcție de încasările suplimentare realizate.

Și românii care lucrează în Italia se plâng de Wizz Air și așa-zisul preț redus. Am asistat personal, pe Aeroportul din Bergamo la o scenă în care o româncă a fost nevoită să plătească 38 de euro doar pentru că nu avea biletul de avion scos la imprimantă, deși rezervarea era făcută și biletul plătit deja. Ce să-i faci, hârtia e scumpă și cartușul cu cerneală de asemenea. Plus că se uzează imprimanta companiei, săraca. Doar e la preț redus. De unde bani pentru salariile angajaților, taxe de aeroport, întreținerea avioanelor și un mic profit pentru patronat? Ce credeați? Nu e loc de binefacere!

Ryanair în schimb este mai permisivă în privința bagajelor de mână, pentru că îți permite două geamantane pe care le poți lua cu tine în avion. Prețul pentru bagajul de cală este mai mare însă decât la Wizz Air, iar dacă nu ai cântărit bine geamantanul de acasă, ajuns la aeroport plătești până la 10 euro pentru fiecare kilogram care depășește greutatea deja achitată.

Promoțiile oferite de companiile low cost sună îmbietor dar fiți cu băgare de seamă la formula ”de la…” Cei mai mulți nu realizează că nu au cum să zboare de la Timișoara la Dusseldorf de pildă, cu doar 2,99 Euro, așa cum poți vedea pe site-ul Ryanair, de pildă. Am avut curiozitatea jurnalistică de a face o simulare de calcul, pentru un bilet dus-întors Timișoara-Dusseldorf, plecare în data de 14 septembrie și întoarcere pe 18 septembrie, o persoană, cu bagaj de cală de 25 de kilograme. Rezultatul a fost o sumă totală de plată de 90,58 de euro. Dacă mai doream să-mi aleg și locul sau accesul prioritar la avion depășeam 100 de euro. În cazul că alegeam să călătoresc doar cu bagajele de mână, prețul total se reducea la 20,48 euro, nu la 5,98 de euro pentru că doar la dus biletul costa 2,99 euro. La întors biletul era 17,49 euro, redus de la 21,99 euro.

În concluzie, vorba românescă: ”afară-i vopsit gardul…” e perfect valabilă dar pe, de altă parte reclama e sufletul comerțului pentru că oricât de mult se laudă unele companii aeriene low cost cu propoziții de genul ”compania preferată a europenilor” nimeni nu face acte de caritate și nu vine în România fără a lua în calcul și profittul.

22 COMENTARII

  1. Daca te-ai fi documentat mai bine ai fi aflat ca de fapt conceptul de”low cost” presupune exact serviciile si taxele extra pe care le-ai descris mai sus si asta face diferenta intre o companie de linie si una low cost. Stiu ca traim intr-o tara cu salarii destul de mici, dar nu cred ca e cazul sa fim snobi si sa avem pretentia sa dam si 20 de euro sau mai putin pe un zbor din TM pana in orice oras din V Europei si sa ne asteptam sa avem parte de confortul si serviciile prestate de TAROM sau orice alta companie business. Daca tu te astepti sa dai 2, 99 eur pe un bilet ( adica pretul echivalent a 3 bilete de express)pana la Dussdorf iti sugerez sa te mai documentezi un pic asupra cheltuielilor pe care le are o companie aeriana ca tu sa ajungi in siguranta la destinatie fara sa se opreasca un motor la mijlocul zborului si sa mai ai parte si de confort pe durata lui. E vorba totusi de transport aerian, nu de RATT sau CFR. Toate informatiile care crezi tu ca sunt ascunse, sunt ff bine precizate si accesibile clientului.

    • Se vede că lucrați la o asemenea companie stimată doamnă, după patima pe care o puneți în rândurile scrise. Eu cred că e un articol excelent, bine documentat și pertinent. Prea ne iau de proști mulți din ăia de vin de afară să ne dea lecții, ca și cum noi am fi idioți. Mai lăsați-ne și ”cântați” la altă masă.

      • Se vede că lucrezi tu la o companie, alta decât low-cost, și ești disperat că nu mai zboară nimeni cu tine și nu mai are șeful cu ce să te plătească din cauza ăstora cu low-cost. E normal ca la prețul de numai câțiva euro să nu-ți ofere toate condițiile ca la companiile „high-cost” (mâncare, tunel de îmbarcare, bagaje multe), însă, daca te poți lipsi câteva ore de toate acestea, de ce să nu zbori ieftin?

    • Nu mă interesează ce cheltuieli au companiile astea. Unii din ăia care văd reclamele chiar cred că dau 3 auro până în Germania și nu se întrabă cum se întâmplă treaba asta. Dacă ar lucra în pierdere companiile low cost nu s-ar mai extinde așa.

    • Serios???cat de clar???ca de ex. WizzAir,iti trimite un email in care iti spune sa faci check-in-ul on-line,fara explicatii despre costuri extra in cazul in care preferi sa-l faci in aeroport,acelasi lucru si in privinta bagajului de mana.Am zburat la Budapesta nu la Timisoara,…stupefiata am ramas cand mi s-a spus ca ,dupa ce am platit 40€ in plus pt un bilet „temporar”,ca in mod normal n-am ce cauta in avion,si ca imi fac un favor ca ma accepta!!!”Plus 40€ pt ca geanta de mana depasea 3 cm „masura lor”…Mai lasati-ne cu texte de genul „low-cost” ,trebuie sa-ti asumi ca zbori la „saracie”…Mi-a iesit biletul la 250€,unde e low-cost”???Au pierdut un client,categoric!!!Si ca mine mai sunt!!!Asta e politica voastra?Am mai zis si repet: FUCK YOU WIZZAIR,FUCK YOU BOZGORIME IMPUTITA,I HAVE NEVER BEEN SO HUMILIATED IN MY LIFE!!!

  2. Smenarii de la wizz se mai incurcau in calcule. daca la plecare din timisoara un rucsac se incadra la masuri, in italia acelasi rucsac avea nevoie de 20 de euro in plus. scrisu mic si golaneala.

  3. Eu va spun ca am platit 6,72 Euro Tg Mures-Paris, nu am avut decat bagaj mic de mana. Trebuie sa stii regulile si cand sa rezervi si astfel biletul poate deveni foarte ieftin. Consider ca articolul nu este suficient documentat.

  4. Mai sunt si alte diferente de dotari ale avioanelor… si astea au fel si fel de pachete. Nu uitati ca avionul Air France prabusit (Rio-Paris) nu avea o optiune care iar fi putut ajuta pe piloti sa ia alta decizie in privinta intrarii intr-o zona de furtuna. Cazul FlyDubai… prabusit la rusi…unde cateva companii au intors avioanele, fiind ceata densa… FlyDubai a incercat aterizarea…..

    Acum na… daca se intampla asta e… insa low-cost nu inseamna doar ca nu primesti mancare sau ca platesti la bagaj in plus… si salariile sunt mai mici pentru piloti…si na.. aia mai buni merg unde sunt platiti mai bine.

  5. Un bilet de avion luat din timp la low cost este mai ieftin decat orice alt mijloc de transport. Daca vrei sa mergi in Germania cu 25 kg de bagaj dupa tine poti sa trimiti bagajul cu Atlassib si sa zbori relaxat la Dusseldorf cu 20 euro. Restul discutiei este degeaba, traiasca Wizz si Ryan, la cat mai multe destinatii din Timisoara ca ne-am plictisit sa mergem la aeroport la Budapesta sau Belgrad pentru a zbura in conditii decente de pret…

  6. Si care e problema pana la urmă? Ca angajații își fac treaba? Dacă in alte părți nu se respecta procedurile companiei de ce e vina celor de la Timișoara? Așa e romanul! Veșnic nemulțumit. Dacă nu îți faci treaba, de ce nu o faci?! Dacă o faci ca la carte, de ce ești așa de strict?! Dacă nu va place cu low cost dus întors cu 100 eur, mergeți cu autocarul 20 h în loc de 2 sau cu Lufthansa cu 400 de euro.

  7. Ryanair sunt foarte de treabă si mereu au fost mai ieftini decât Wizzair. Bagajul mare de mână de 10kg la Ryanair e gratuit, la Wizzair platești 18€. Soția mea a avut ghinionul să aibă de a face cu o operatoare maghiară ce vroia neapărat sa o taxeze pentru caruciorul bebelușului care era inclus in preț dar hunguroaica facea pe proasta numa ca să mai smulgă ceva bani. Abea dupa ce i-am bagat sub nas regulamentul de pe pagina Wizzair de față cu poliția a încetat sa facă scandal. Asta ar di o alta problema la Wizzair, angajeaza aproape numai maghiari.

  8. Noi romanii cautam nod in papura la orice….eu calatoresc de 2 ori pe luna din Italia in Romania farà nici o problema cu preturi de la 20 la 80 euro dus intors si ma adaptez cerintelor farà a plati nimic in plus…in ziua de azi neinformarea e doar o alegere personala si se plateste
    Dar cred ca domnilor le place sa calatoreasca,cu autobuzul cate 30 de ore pe minim 80 de euro…sa inhaleze diferite mirosuri si sa ajunga rupti de oboseala…..poftim cultura

  9. Calatoresc cel putin odata pe an din Sardegna la Tmisoara, deci folosesc si wizz si ryanair. Nu vreau sa ma gandesc cat as fi platit daca nu erau aceste companii. In medie 160-170 de euro dus intors (4 zboruri,adica schimb de aeronava). Am zburat de la Cagliari la Bologna cu 320 de euro dus intors (2 zboruri).Faceti diferenta. Ce nu-mi place este ca nu sunt constanti la preturi, adica in unele zile pretul biletului poate sa fie si de 5-6 ori mai scump. Cand ai concediu scurt si mai trebuie sa prinzi si legatura buna n-ai ce face trebuie sa platesti cat e. In rest bagajul la Ryan este de bun simt, dar Wizzul exagereaza. Probabil ca vor schimba ceva dupa o vreme de la intrarea Ryan in Romania, daca vor observa ca romanii prefera mai mult Ryanul in loc de Wizz. Parerea personala este ca companiile low cost nu fac altceva decat sa falimenteze companiile business, cum este cazul Alitalia care este pe butuci. Viteza extinderii ryanairului peste tot in Europa, cand alte companii abia mai rezista, imi da de gandit. Cu totii stim ca preturile low cost abia daca acopera pretul carburantului, nu mai vorbim de personal, intretinere a aeronavei si a taxei de aeroport, si in final de profit. Asa ca dragi romani fiti multumiti si nu mai cartiti! Fara Wizz si Ryan am platii de ne-ar sarii fulgii. Acestea sunt companii pe bugetul nostru.

  10. Toate informatiile referitor la conditiile de calatorie a fiecarei companii…low cost sau nu…se gasesc pe paginile de internet. Atat timp cat nu te informezi si esti taxat pentru propria „prostie”. Nu mai fiti carcotasi ca compania respectiva este nu stiu cum….low cost-urile au preturi accesibile, chiar foarte bune. TREBUIE DOAR SA TE INFORMEZIII si sa respecti regulile fiecarei companii, nu respecti platesti, e simplu! Romanii sunt singurii care „hai ca merge asa” , e o problema de educatie !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Citește și :