Compania de drumuri CNADNR, cu bugetul pe 2016 la vedere! Câţi bani sunt prevăzuţi pentru autostrăzi, în zona de vest a ţării?
În anul 2016, arată bugetul afişat de CNADNR pe site-ul propriu, conform contractelor de lucrări în derulare sau aflate în procedura de licitaţie din anul 2015, sunt planificaţi la execuţie 467,27 km de autostrăzi, pe secţiunea Bucureşti – Moara Vlăsiei, Suplacu de Barcău – Borş, Sebes-Turda, Craiova- Piteşti şi, foarte important, prin părţile noastre, Dumbrava – Deva – 71,88 km.
Pentru autostrada Sibiu – Nădlac se alocă 453,552 milioane de lei, din care…
– autostrada Lugoj-Deva (sectorul Lugoj – Dumbravă): 46,993 milioane de lei (fonduri externe nerambursabile postaderare aferente POS Transport 2007-2013);
– autostrada Lugoj-Deva (sectorul Dumbrava – Deva): 300,784 milioane de lei (230 milioane de lei fonduri externe nerambursabile postaderare aferente cadrului
financiar 2014-2020 – POIM, restul din cele aferente POS Transport 2007-2013);
– autostrada Timişoara – Lugoj: 33,962 milioane de lei (aproape toată suma din fonduri externe nerambursabile postaderare aferente cadrului financiar 2014-2020 –
POIM);
– autostrada Arad – Timişoara (cu by pass Arad): 46,325 milioane de lei (30,233 milioane fonduri externe nerambursabile postaderare aferente POS Transport 2007-2013,
restul cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă – credite externe BEI, BERD);
– autostrada Nădlac – Arad: 1,347 milioane de lei (fonduri externe nerambursabile postaderare aferente POS Transport 2007-2013).
În programul de construcţie de variante de ocolire sunt planificaţi la execuţie 229,32 km, la Rădăuţi, Satu Mare, Oradea, Bârlad, Carei, Braşov s.a., însă nu apare niciun oraş din Banat!
Aproape la fel se întâmplă la reabilitare – modernizare drumuri naţionale, unde vor fi planificaţi, în total, la execuţie 792,54 km.
O excepţie, în apropierea Banatului: se va lucra la DN79 Arad – Oradea, între km 4+150 – 107+745 (103,545 km), unde consultant este DRDP Timişoara, buget 10 milioane de lei (cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilă – credite externe BEI,BERD).
Abia la capitolul variante de ocolire în pregătire, apare Timişoara Sud (25,69 km). În bugetul CNADNR sunt pomenite pasajele denivelate din Arad: pasaj denivelat pe varianta de ocolire Arad peste liniile CF Brad – CF Curtici – DJ 709 B, jud. Arad (8 milioane de lei) şi pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7, km 540+248) peste CF Arad-Bucuresti, jud.Arad (12 milioane de lei).
Foto: https://www.facebook.com/cnadnr