Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a dat explicații în scandalul privind lotul 3 din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva, după ce a reziliat contractul cu antreprenorul italian. Cuc a început prin a spune că ”noi nu facem recepții de mântuială”. Apoi, acesta a enumerat problemele de execuție descoperite pe segmentul cuprins între Coșavița și Ilia. Au fost găsite cel puțin 3 cedări de terasaent, o cedare a taluzului, mai multe fisuri în stratul de balast sau transversale și crăpături. ”Eu am făcut 5 inspecții acolo. Nu am grăbit niciodată recepția. Recepția finală a fost cerută de constructor. Ce s-a întâmplat? În urma cu 3 săptămâni m-am deplasat la Hunedoara și am avut o discuție cu antreprenorul. I-am solicitat să ne dea o parte din autostradă, 800 de m, pentru a putea deschide lotul 4. S-a opus! Ei au spus: ne faceți recepția pe tot lotul, altfel nu vă dăm nimic. Problema lor! Pe acel lot fiind probleme, compania m-a informat că experții susțin că e nevoie de mărirea garanției, de la 4 la 10 ani”, a declarat Cuc.
Acesta a dezvăluit și conținutul mai multor discuți dinte CNAIR și antreprenor. Potrivit ministrului Transporturilor, firma de construcții a fost de acord cu o garanție de 8 ani, apoi s-a răzgândit și a cerut 7 ani, dar cu mai multe condiții. De exemplu, voia ca statul să reducă valoarea garanției de la 11 milioane de lei, dr li să renunțe la penalizările aplicate în valoare de 73 de milioane de lei. Cuc spune că lotul va fi dat în folosință, dar după ce problemele vor fi remediate, acum de CNAIR. ”Nu va rămâne muzeu. Ce trebuiau ei să facă va intra CNAIR și va lucra cu utilajele proprii, astfel încât lotul să poată fi dechis”, a ai adăugat Cuc. Urmează acum să se realizeze și expertiză, care va dura între o lună și două luni, pentru a ști exact ce e de făcut. O dată exactă pentru deschidere nu a putut oferi nici Răzvan Cuc, nici Sorin Scalat, drectorul CNAIR.