CJ Timiș ar putea prelua proiectul de construire al centurii de vest al Timișoarei, dar nu asigură finanțarea

70

Consiliul Județean Timiș ar putea prelua proiectul de construire al variantei de ocolire a Timișoarei pe partea de est. Cel puțin asta își dorește noul președinte, Alin Nica. Acesta așteaptă însă ca finanțarea să fie asigurată de Guvern sau prin fondurile europene.

”În ultimele două săptămâni am analizat și am lucrat mult pe partea de identificare a unor soluții, deopotrivă tehnice și financiare, care să asigure județului Timiș infrastructură rutieră la nivel european. Două dintre proiectele importante pe le am în vedere sunt centura de sud și cea de vest a Timișoarei. În cazul primei lucrări deja deramarate, cu termen de finalizare în 2022, mă voi asigura că evoluția proiectului este atent monitorizată, iar în ceea ce privește centura de vest al cărui studiu de fezabilitate tocmai a intrat în lucru, îmi doresc ca implementarea să fie realizată integral de către Consiliul Județean Timiș.

Cu sursă de finanțare națională sau europeană și implicare județeană putem obține cele mai bune rezultate pentru cetățeni. Același lucru mi-l doresc și pentru autostrada Moravița – Timișoara, să facilităm derularea rapidă și eficientă a lucrărilor, să obținem rol de coordonare în implementarea proiectului. Pentru următorii ani, am în vedere creșterea mobilității, a siguranței și a condițiilor de transport pentru toți locuitorii județului”, spune Nica.

Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a Timișoarei din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud), ce va ocoli orașul prin vest, astfel încât să se asigure creșterea gradului de siguranță și a vitezei de deplasare, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara.

Beneficiile anticipate a fi obținute după realizarea obiectivului „Varianta de Ocolire Timișoara Vest” sunt: creșterea gradului de siguranță; vitezei de deplasare și îmbunătățirea condițiilor de transport; crearea unei căi de comunicație moderne cu implicații în dezvoltarea regională a zonei; fluidizarea traficului și devierea traficului de tranzit în apropierea orașului; micșorarea timpilor de parcurs; scăderea poluării; reducerea numărului de accidente rutiere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.