În 2016, Romfilatelia sărbătorește Ziua internațională a copilului alături de eroii copilăriei, acele personaje de basm și povești care ne-au încântat și fascinat cu aventurile și învățămintele lor, care ne-au modelat caracterul și ne-au ajutat să deprindem numeroase abilități utile în viața de adult.
Emisiunea de mărci poștale Personajele copilăriei aduce astfel în prim plan câteva dintre personajele îndrăgite ale copilăriei: Făt Frumos și Ileana Cosânzeana, Neghiniță, Domnul Goe și eroii Punguței cu doi bani.
Cele patru mărci poștale ale acesteia vor putea fi achiziționate începând de miercuri, 1 iunie a.c., de la magazinele Romfilatelia din București, Bacău, Brașov, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara.
Ilustrată grafic pe timbrul cu valoarea nominală de 2 lei, Punguța cu doi bani, de Ion Creangă, este una dintre cele mai cunoscute și iubite povești ale copilăriei.
Încărcată de arhetipuri, povestea punguței pune față în față moșul cel bun și băbuța cea hapsână, cocoșul cel harnic și boierul cel zgârcit, oferind copilului o colecție întreagă de personaje de la care să deprindă semnificația binelui și răului.
Neghiniță, personajul principal al povestirii cu același nume a lui Barbu Ștefănescu Delavrancea, ilustrat pe timbrul cu valoarea nominală de 2,40 lei, și Domnul Goe, personajul lui I.L. Caragiale, regăsit pe marca poștală cu valoarea nominală de 15 lei, sunt întruchipări ale copilului buclucaș și neascultător.
Timbrul cu valoarea nominală de 8 lei îi înfățișează pe Făt Frumos și Ileana Cosânzeana, două personaje prezente în folclorul românesc încă de la începuturile sale, întruchipând idealul masculinității, respectiv al feminității.
Cele mai cunoscute aventuri ale celor doi protagoniști sunt povestite de Petre Ispirescu și descriu o lume fantastică, cu încercări și obstacole peste puterile unui om obișnuit.
Cele patru mărci poștale sunt completate de un plic prima zi, iar ca forme de machetare au fost folosite coala de 32 de timbre și minicoala de 5 timbre + 1 vinietă.
Totodată, sărbătoarea copiilor este marcată și prin realizarea unui întreg poștal tematic.