O călătorie cu trenul în România este o neplăcere și nu este un secret. Deși de 20 de ani călătorii se plâng de condițiile precare de transport, CFR nu s-a modernizat și este departe de Europa. Totuși, reprezentanții companiei feroviare promit îmbunătățiri.
”CFR Călători informează că începând cu data de 13 august 2018 au fost atribuite 4 acorduri-cadru de achiziţie “Servicii de reparaţie planificată tip RTG la vagoane de călători”, cu o valabilitate de 24 de luni, pentru un număr de 371 de vagoane de călători, în sumă de 240 milioane lei.
Pe măsură ce vor fi redate în exploatare vagoanele din procesul de reparaţii, revizii planificate şi modernizare, se va putea continua suplimentarea compunerii trenurilor la nivelul aşteptărilor de confort şi mobilitate ale publicului călător”, transmite CFR Călători.
Care este realitatea? Departe de promisiunile din birouri. Trenurile ajung cu întârziere, locuile sunt insuficiente, iarna este frig și vara prea cald, este murder, băile sunt impracticabile.
Iată părerea unui călător care a făcut greșeala de a circula cu trenul vara: ”Nu mai recomand in viața mea, mersul cu trenul CFR! În compartiment 40 de grade, oameni fără loc, oameni care stăteau în picioare sau pe jos, 225km fără AER CONDIȚIONAT PE TRENUL IR1993, am simțit că nu o să ne ajungă oxigenul la toți. Unul nu a avut inițiativă să deschidă geamurile, a trebuit să mă plimb în tot compartimentul ca să le deschid. Ei și ce credeți? Ne-au spus că s-a stricat climatizarea. Ei nu mai spune? Pai când a ajuns trenul în București, hop și aerul condiționat la maxim. Reclamație? Am văzut, se scriu pe un caiet studențesc, care sigur ajunge la sfârșitul lunii la gunoi.”