Ce se întâmplă pe șantierele celor două poduri istorice, după ce școala a început cu ele închise

142

Administrația Timișoarei a ţinut să prezinte public detalii de pe șantierele celor două poduri istorice din cartierul Iosefin, aflate în modernizare. Explicațiile vin după ce școala a început cu ambele poduri tot închse, deși primarul Robu a tot promis că cel puțin podul Dragalina va fi deschis circulației din 9 septembrie.

Nu a fost posibil, așa că, acum, autoritățile vin cu explicații și fac publice toate detaliile tehnice. Potrivit Primăriei Timișoara, lucrările finalizate la Podul Eroilor sunt: montare structuri metalice pod extins aval+amonte; turnare plăci beton peste pista de biciclete mal drept; turnare beton ziduri despărţitoare pistă biciclete mal drept; turnare beton zid întors aval+amonte ambele maluri; turnare plăci beton peste pista de biciclete; cofrare consolă trotuar amonte; turnare ziduri despărţitoare pistă biciclete; armare consolă amonte; turnare beton consolă trotuar în amonte (parţial), prima etapă. Aici se mai lucrează la armarea și cofrarea consolei trotuar în aval, se realizează umplutură pământ între zidurile de sprijin şi taluz și se fac parapetele.

În ceea ce privește Podul Dragalina (fost Ștefan cel Mare), s-au finalizat următoarele lucrări: turnarea extinderilor podului nou; cofrare şi turnare grinzi de delimimitare a părţii carosabile de trotuar; montare hidroizolaţie pod+rampe acces; lucrări de reparaţii la intradosul podului existent; armare şi cofrare fundaţii stâlpi de iluminat; cofrare şi turnare beton grinzi de delimitare a părţii carosabile de zona verde; montare tuburi rezervă cabluri sub trotuar amonte+aval şi turnare beton; elevaţia pentru scări acces pod aval+amonte; montare guri de scurgere pe rampele de acces pe pod.

La podul Dragalina se montează borduri de granit pe pod şi pe rampe, se toarnă asfalt pe carosabil, trotuare şi piste de biciclete și se execută rețeaua de canalizare și canalul tehnic. Lucrările la cele două poduri au demarat în iunie 2018 și ar fi trebuit să dureze maximum 10 luni. Autoritățile spun că vremea capricioasă și unele probleme descoperite pe șantier au întârziat finalizarea șantierelor.

Modernizarea și lărgirea la 4 benzi a celor două poduri costă 10 milioane de lei, bani proveniți din fonduri PNDL.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.