Deputatul USR Cătălin Drulă a vorbit despre vizita ministrului Transporturilor, Lucian Bode, la Timișoara.
Drulă speră că ministrul nu a venit în Banat doar pentru a face promisiuni cu iz electoral și a readus în discuție toate problemele majore de infrastructură din zonă, într-o postare pe pagina personală de Facebook:
„Înțeleg că ministrul Transporturilor Lucian Bode se află azi la Timișoara. Sper că nu e doar un exercițiu de imagine și că va face mai mult decât până acum pentru proiectele de infrastructură rutieră și feroviară derulate de minister în Timiș, care merg destul de prost.
Iată un scurt sumar al stadiului acestor proiecte:
1. CENTURA DE SUD A TIMIȘOAREI
– la 18 luni de la semnarea contractului stadiul lucrărilor este foarte slab: 2%
– Sunt decopertați sub 10 km din cei 25,7km ai proiectului, se lucrează la umpluturi pe câteva sute de metri, la un sit arheologic din apropierea localității Giroc și la fundațiile pasajelor peste Str. Trandafirilor de la ieșire din Giroc și peste Str. Poligonului de la ieșire din Chișoda
– nu există niciun semn de relocare pentru zecile de stâlpi de înaltă tensiune de pe traseu
– în ritmul actual, acest proiect atât de necesar pentru traficul periurban și de tranzit din sudul Timișoarei nu doar că NU SE VA FINALIZA ÎN TERMENUL CONTRACTUAL de 30 de luni de la semnarea contractului, ba chiar îl va depăși considerabil
2. AUTOSTRADA LUGOJ-DEVA: SECTORUL MARGINA-HOLDEA
– este singura bucată lipsă, de 9km, din autostrada A1 de la Nădlac până la Sibiu
– în continuare nu avem constructor pentru acest sector unde vor trebui construite și 2 tuneluri în lungime combinată de aproximativ 2km
– în curând se face un an de când licitația pentru acest sector este în starea “suspendată” pe SEAP
– nu există NICIUN PROGRES pe acest proiect de 8 luni de când dl. Bode a preluat mandatul
3. DRUMUL DE LEGĂTURĂ DN69 (SÂNANDREI) – AUTOSTRADA A1
– pe 18 iunie trebuiau să se deschidă ofertele pentru acest proiect, dar ȘI ACEASTĂ LICITATIE A FOST SUSPENDATĂ în SEAP
– se fac mai bine de 3 luni de la lansarea acestei licitații și CNAIR nu a putut încă să emită niște răspunsuri la întrebările de clarificare a documentației
– nu există niciun semn despre când s-ar relua (de-suspenda) licitația
4. MODERNIZAREA MAGISTRALEI DE CALE FERATĂ ARAD-TIMIȘOARA-CARANSEBEȘ
– studiul de fezabilitate contractat în 2016 a fost finalizat în 2019, cu obținerea acordului de mediu
– de atunci e liniște totală
– licitația pentru execuția lucrărilor NU A FOST LANSATĂ până azi
Ar mai fi de discutat și despre CENTURA DE VEST A TIMIȘOAREI acolo unde licitația a fost lansată recent și sper să existe o derulare rapidă, fără suspendări și întârzieri. Sau despre AUTOSTRADA TIMIȘOARA-MORAVIȚA unde studiul de fezabilitate este în derulare, dar nu avem niciun fel de transparență asupra variantelor de traseu în discuție. Sau despre trenuri metropolitane și despre scoaterea traficului feroviar de marfă din oraș pe o centură feroviară.
Îi cer, așa cum mai făcut-o, dlui. Bode să se implice mai pro-activ și aplicat în rezolvarea problemelor de mai sus. N-ajung doar “vizitele de lucru” și declarațiile la microfon, ci trebuie și acțiuni concrete”, aratăt deputatul USR.