Anul 2019 ar putea însemna demararea lucrărilor de construire a centurii Timișoarei pe partea de sud. Asta este promisiunea venită chiar de la Ministerul Transporturilor, prin vocea secretarului de stat, Ovidiu Sîrbu.
Oficialul timișorean face și unele dezvăluiri privind procesele care au ținut pe loc proiectul. Acesta susține că după decizia de respingere a contestațiilor, Tribunalul București a devenit chiar el subiectul unui proces. Litigiul ar fi fost intentat de unul dintre constructorii nemulțumiți. Totuși, secretarul de stat susține că anul viitor vor începe lucrările.
”Centura orașului Timișoara este prioritară, atât pentru mine ca și timișorean, pentru toții locuitorii orașului, cât și pentru cei care tranzitează Timișoara. Din clipa numirii mele ca Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor aceasta a devenit prioritate. Eu pot să înțeleg disperarea primarului Robu de a se agăța de orice pentru a mai câștiga capital de imagine având în vedere că se apropie încheiere mandatului său, însă nu pot înțelege balivernele pe care le face publice. Nu face decât să inducă în eroare un oraș întreg. Probabil că în sinea lui se gândește că această centură va mai salva Timișoara de nebunia pe care a creat-o și își dorește și el cu ardoare să găsească o portiță de scăpare, însă, dați-mi voie să-i transmit domnului primar, că acest guvern este lucid, iar eu ca timișorean, pus în această funcție, de ministru secretar de stat, nu rămân impasibil. Monitorizez atent ce se întâmplă cu acest proiect.
Au fost depuse trei contestații la rezultatul procesului de evaluare. În data de 26.06.2018, Tribunalul București a emis hotărârea prin care cele trei contestații au fost respinse rămânând în vigoare rezultatul procedurii comunicat de CNAIR. Unul dintre cei trei contestatari nemulțumit că a pierdut a depus plângere împotriva tribunalului. Se așteaptă finalizarea litigiului la Curtea de Apel București, timp în care Ministerul Transporturilor a făcut toate demersurile necesare de eficientizare/urgentare a emiterii soluției către Instanță.
Așteptăm finalizarea litigiului cel târziu în luna octombrie ca după aceea să începem procedura pentru semnarea contractului cu firma câștigătoare. Ulterior CNAIR va emite ordinul de începere a lucrărilor. Proiectarea durează șase luni, iar execuția doi ani. Îmi pare rău că nu pot să țin cont de părerea unei persoane care a adus Primăria Timișoara într-o situație falimentară, îmbibată în datorii. Înțelept ar fi să curețe mizeria pe care a creat-o în loc să incite la proteste. Lucrurile se rezolvă prin implicare directă, transparență și o informare corectă a cetățeanului, nu prin atitudine de scandalagiu, tip Robu.”, a spus Ovidiu Sîrbu – Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor și președinte ALDE Timișoara.
Centura Timișoarei pe partea de sud ar urma să aibă 25 de kilometri. Termenul este de 30 de luni, din care 6 luni sunt dedicate elaborării proiectului tehnic, iar 24 de luni, șantierului. Astfel, dacă procedurile în instanță nu sunt grăbite, anul 2021 va prinde Capitala Europeană a Culturii tot fără centură ocolitoare și tot cu TIR-uri prin oraș.