Pesedizarea ANCOM, realizată pe fostul premier printr-o decizie care nu a fost postată pe site-ul autorității, vine în contextul în care Ministerul Finanțelor cere tuturor instituțiilor publice să-și reducă cheltuielile.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații are din 18 iunie mai mult cu 71 de posturi, dintre care cinci sunt de conducere. Practic, președintele ANCOM, fostul premier Sorin Grindeanu, prin Decizia 649/18.06.2019, urmărește, folosind celebra metodă „Schimbarea Organigramei”, înlăturarea din funcțiile de conducere a persoanelor incomode și pesedizarea instituției, susțin sursele Evenimentului zilei din domeniul comunicațiilor.
Drept urmare, soția fostului președinte PSD al Camerei Deputaților Valeriu Zgonea, Laura Zgonea, a fost numită secretar general, asimilat directorului executiv, deși nu are experiența și competențele ocupării unui asemenea post, un fost viceprimar din Slobozia a ajuns director administrativ, un vicepreședinte al organizației de femei PSD este director de achiziții, un frate și o soră sunt șef serviciu, respectiv expert, șeful cancelariei vine de la PSD Timiș etc. Evident că au fost cooptați și câțiva membri de vază ai ALDE.
Adresa nr. 41.701 a Finanțelor
Asta în condițiile în care bugetul de stat s-a cam golit, iar ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, cere tuturor instituțiilor publice „reducerea numărului de angajați și/sau reducerea cuantumului unor drepturi salariale“, deoarece bugetul „nu acoperă plata integrală a salariilor“ pentru ultimul trimestru! De altfel, Ministerul Finanțelor Publice anunță prin adresa nr. 41701/17.04.2019 că nu va fi de acord cu majorarea plafoanelor cu ocazia rectificărilor bugetare, solicitând chiar și Academiei Române să-și reducă cheltuielile cu salariile. Mai e de menționat că, potrivit surselor Evenimentului zilei din ANCOM, Sorin Grindeanu se laudă peste tot că are aprobarea serviciilor care se ocupă de siguranța națională pentru modificările ce le face.
Dar cu Direcția București ce ați avut?
În Nota de Fundamentare a Deciziei din 18 iunie se arată că este imperios necesară crearea unor „noi nivele de management” la nivelul structurilor teritoriale al Direcției Regionale București, deși în perioada specificată de analiză în Notă (2016-2018) s-a constatat, în prezența președintelui ANCOM, că performanța D.R. București este, din punct de vedere al volumului, dar și al calității, dublă față de activitatea însumată a celorlalte trei direcții regionale.
În condițiile în care niciun angajat al D.R. București, din sediul central al Direcției sau din oficiile ei județene, nu a reclamat sau contestat volumul exagerat de muncă, prin comparație cu munca colegilor din alte direcții regionale, conducerea ANCOM a decis crearea a două direcții regionale separate (D.R. București și D.R. Muntenia) în același sediu (strada Lucian Blaga nr. 4, sector 3, București) și apariția a 31 de noi posturi. Astfel s-au dublat serviciile existente (Serviciul Monitorizare a Spectrului, Serviciul Autorizări, Serviciul Control Regional etc.).
Trebuie menționat că D.R. București funcționa performant de 20 de ani, adaptându-se, potrivit evaluărilor anuale, rapid și eficient la cerințele și la creșterea pieței interne și externe de comunicații electronice în Capitală, Ilfov și cele 13 județe din sudul țării.
Evenimentul zilei a întrebat, ANCOM a răspuns
Evenimentul zilei a cerut, luni ANCOM, să lămurească unele aspecte ale Deciziei 649. Iată ce a ieșit: Referitor la solicitarea dvs. înregistrată la ANCOM cu nr. SC19325/24.06.2019:
„În temeiul Legii nr.544 din 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, vă rugăm să ne comunicați următoarele: Prin Decizia președintelui ANCOM 649/18.06.2019, pe care nu am găsit-o pe site-ul instituției dumneavoastră, în organigramă apar 71 posturi în plus față de organigrama precedentă, din care 5 de conducere.
– EVZ: Care este analiza care a stat la baza fundamentării modificărilor din structura organizatorică ANCOM (noua organigramă)?
– ANCOM: Reorganizarea internă a ANCOM vine ca urmare a unui proces intern de evaluare a activității derulate până în prezent și este menită să eficientizeze structura Autorității, astfel încât aceasta să fie capabilă să răspundă mai rapid evoluțiilor și noilor realități din piața reglementată și să livreze în continuare servicii publice de calitate, așa cum a obișnuit. Procesul de evaluare derulat de conducerea ANCOM nu implică disponibilizări de personal, ci redefinirea unor procese și un nou sistem de coordonare a activității.
– În cadrul modificărilor aduse structurilor regionale, cum se justifică creșterea cheltuielilor operative, în cazul realocării oficiilor județene către alte direcții regionale? Ex. 1 – O.J. Tulcea realocat de la D.R. București – aprox. 300 Km (3 ore) distanță la D.R. Iași – aprox 400 Km (5 ore) distanță și o traversare cu bacul; Ex. 2 – O.J. Olt, de la D.R. București – aprox. 190 Km (2,5 ore) la D.R. Timiș – aprox 400Km (5,5 ore); Ex. 3 – O.J. Brașov de la D.R. București – aprox 180 Km (2,5 ore) la D.R. Cluj – aprox. 280Km (4 ore) și multe altele?
– Reconfigurarea componenței direcțiilor regionale existente s-a considerat ca fiind oportună avându-se în vedere și criteriul granițelor deservite. Prin relocarea a patru oficii județene s-a creat cadrul adecvat pentru luarea de măsuri în vederea prevenirii nerespectării acordurilor internaționale în ceea ce privește utilizarea spectrului, precum și identificării și înlăturării surselor de interferențe ce provin de pe teritoriile statelor vecine într-un mod mai echilibrat pentru fiecare dintre direcțiile regionale. Modificările intervenite nu au ca impact creșterea cheltuielilor operative, diferența constând numai în schimbarea coordonării activității oficiului județean relocat.
Sursa: evz.ro