Pe Autostrada 1, pe sensul de mers Sibiu-Sebeş (276+100 – 276+170) au apărut fisuri, crăpături şi denivelări ale carosabilului pe o lungime de 70 de m. Că urmare a acestei situaţii a fost impusă restricţie de viteză de 60 km/h, pe un segment de drum de 200 de metri traficul a fost deviat pe bandă 2, anunţă Compania de Autostrăzi. Lotul 3 Orăştie – Sibiu este celebru pentru tronsonul de 200 reconstruit de la zero după ce a fost demolat din cauza că au apărut probleme la un an după inaugurarea intempestivă dinainte de alegerile din 2014.
„La faţa locului a fost trimisă o echipa formată din specialişti CNAIR care au constatat că deplasările taluzului şi şanţului din vecinătatea sectorului respectiv au afectat bandă de urgenţă şi banda 1. În acest moment sunt efectuate măsurători topografice în vederea verificării evoluţiei fenomenului de tasare şi a deformărilor la nivelul carosabilului”, transmite CNAIR într-un comunicat.
Potrivit CNAIR, la sediul companiei au fost convocaţi vineri „toţi factorii implicaţi în derularea proiectului, pentru a prezenţa un raport privind cauzele acestei probleme şi pentru a dispune o soluţie de remediere”.
Până la rezolvarea problemei, zona este monitorizată constant de către DRDP Braşov, care va raporta permanent orice modificare a situaţiei existente.
Segmentul de autostrada Sibiu-Sebeş face parte din autostrada Orăştie-Sibiu şi a fost deschis circulaţiei în anul 2014, cu două zile înainte de turul II al alegerilor prezidenţiale. La deschiderea traficului au participat atunci ministrul Transporturilor Ioan Rus şi premierul Victor Ponta, candidat la scrutinul prezidenţial.
Problemele pe lotul proaspăt inaugurat au aprut atunci chiar la două săptămâni după deschiderea traficului, iar în 2015 situaţia s-a agravat în aşa măsură încât autorităţile au închis traficul şi au parcurs la demolarea şi reconstrucţia de la zero a unui tronson de 200 de metri. Bucată de autostrada a fost redeschisă circulaţiei pe final de an.
„Ca urmare a acestor probleme a fost reziliat contractul cu Salini Impregilo SpA., căruia i-a fost reţinută garanţia de bună execuţie în valoare de aproximativ 60 milioane lei. În aceste condiţii, toate lucrările pentru remedierea neconformitătilor apărute la acest segment de autostrada vor fi suportate din această suma”, notează CNAIR.
sursă: hotnews.ro