Fenomenul Black Friday a început să fie deja unul foarte cunoscut în rândul românilor. Indiferent că la noi are loc în 18 noiembrie, iar la americani în 25 noiembrie, reducerile sunt aceleași. Anul acesta, febra reducerilor de black friday a adus mii de timișoreni în mall-urile din Timișoara, precum și în alte magazine. Chiar dacă unii au făcut cumpărături cu o săptămână mai devreme, iar alții odată cu americanii, prețurile au rămas aceleași.
Ideea de reducere la îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii sau electrocasnice a lăsat parcările marilor trusturi de magazine fără nici măcar un loc liber, atât la suprafață, cât și în parcarea subterană.
Însă surpriză! Magazinele de prestigiu si mult așteptatele branduri de haine, care promiteau reduceri consistente nu au avut discounturi mai mari de 30%, în majoritatea magazinelor. Reducerile de 30% au fost cele mai frecvente atât la produsele de damă, cât și la cele bărbătești. Ba mai mult, multe dintre articolele de damă expuse în magazine nu aveau prețul scăzut nici măcar cu un leu. Clienții fideli, care trec pragul unor astfel de magazine o dată pe săptămână și-au dat seama ușor de reducerile inexistente.
Nici în rândul electrocasnicelor prețurile nu au scăzut considerabil. Aici multe dintre produse nici măcar nu aveau eticheta de Black Friday, cel puțin în unul din magazinele de specialitate. Astfel că pasionații sau dependenții de shopping au putut fi usor pacăliți de iluzia reducerilor. Dacă americanii au stat 28 de ore la coadă pentru electrocasnice reduse cu până la 50%, în Timisoara oamenii s-au chinuit sa găsească reducerile ascunse de 80%, promise.
Totusi, a fost un prilej bun pentru o masă în oraș și o plimbare prin magazine.
Site-urile au avut si ele astfel de reduceri fantomă! Dacă în rândul electrocasnicelor un produs a costat spre exemplu 300 lei, înainte de vinerea neagră, în timpul acestor reduceri a costat cu peste 100 de lei mai mult.