Bilanțul investițiilor de la Aeroportul Internațional Timișoara: terminale noi, centru intermodal și securitate sporită FOTO

148

Proiectul de investiții privind construirea noului Terminal de Sosiri Curse Externe, în valoare totală de 30,35 milioane de lei, a fost evaluat și avizat favorabil în anul 2018, apoi a urmat etapele stabilite pentru lucrările de construire în 2020. Finalizarea execuției lucrărilor de construire se va realiza în a doua parte a lunii februarie a anului viitor, iar în luna aprilie 2021, se estimează că terminalul va fi complet funcțional.

În ceea ce privește noul Terminal de Plecări Curse Externe, contractul de finanțare a proiectului de investiții ar putea fi semnat până la finalul anului 2020. În următoarele zile, se va lansa procedura de achiziție „deschisă” pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construire. Valoarea totală a investiției este estimată la 184,5 milioane de lei. În anul 2020, au fost realizate proiecte importante și în zona de operațiuni aeriene. În luna noiembrie, a fost pus în funcțiune sistemul de balizaj luminos de apropiere ce asigură operarea aeronavelor în condiții de vizibilitate foarte redusă, de categorie III A (CAT III A), omologat de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Valoarea lucrării s-a ridicat la aproximativ 2,9 milioane de lei, finanțată prin surse proprii.

Contractul de finanțare al proiectul de investiții „Achiziție Autospeciale PSI și Sistem Integrat pentru Controlul de Securitate” a fost aprobat în luna octombrie 2020, termenul de finalizare fiind sfârșitul lunii iulie 2021. Obiectivul general al proiectului este înnoirea parcului auto și menținerea categoriei de intervenție PSI CAT VII, precum și alinierea la cele mai înalte standarde de securitate, prin dotarea filtrelor de control cu echipamente standard III. Unul dintre proiectele de investiții ce vor fi inițiate în anul următor îl reprezintă realizarea unui centru intermodal pentru transport mărfuri. Proiectul se va realiza etapizat, iar pentru realizarea integrală a acestuia se va avea în vedere cooperarea cu autoritățile locale, cu Ministerul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor, inclusiv cu C.F.R. Infrastructură.

Alte obiective importante pe care aeroportul le are în vedere, pentru anul 2021, sunt: realizarea/modernizarea sistemului integrat de securitate fizică, realizarea/modernizarea unui centru intermodal de transport pasageri, precum și achiziția de echipamente destinate activităților non – economice și economice în domeniul siguranței aeronautice. Fiind o perioadă dificilă din punct de vedere economic, datorată reducerii activității în actualul context pandemic, managementul aeroportului Timișoara s-a concentrat, în principal, pe reducerea cheltuielilor, prin internalizarea diferitelor servicii, ca de exemplu cele de call center, cele de pază din interiorul aeroportului (parțial) sau cele de calcul salarial pentru personal. În momentul actual, aceste activități sunt prestate în regie proprie de către angajații aeroportului.

De asemenea, în vederea reducerii cheltuielilor salariale și materiale în contextul actual, conducerea societății a luat decizia de a aplica la Măsura 2 a ajutorului de stat prin decontarea parțială a salariilor și modificarea timpului de lucru la 50%, pentru aproximativ 60% dintre salariați. Această decizie a realizat o economie la bugetul salarial de aproximativ 40%.

În ceea ce privește ajutorul de stat pentru despăgubirile datorate pandemiei COVID-19, Comisia Europeană a prelungit termenul de acordare a acestuia, iar Aeroportul Timișoara pregătește o nouă cerere pentru un ajutor de stat suplimentar în valoare de aproximativ 3 milioane de euro, care să asigure continuitatea serviciilor destinate publicului și menținerea în stare de funcționare a tuturor sistemelor aeroportului. Acest ajutor de stat va putea fi acordat de către și prin intermediul Ministerului Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor și cu aprobarea Comisiei Europene.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.