Ani de zile a făcut vâlvă în mediul public povestea unei rute ocolitoare a orașului pe la sud. Cam toată lumea era de acord că este de mare necesitate o astfel de lucrare, dar când să se facă pași concreți apăreau felurite piedici. Acum se pare că, într-un final, Centura de sud se va realiza. Dar deja au fost identificate deficiențe de proiectare.
În acest proiect al Centurii de Sud Timișoara, scos la licitație de CNAIR după planuri din 2011, apare o întrerupere a pistelor de biciclete care leagă Girocul de Pădurea Giroc, proiect recent realizat din fonduri europene. Deci se pare că cineva nu a avut grijă ca cele două proiecte să fie armonizate între ele.
Deputatul USR de Timiș, Cătălin Drulă, a sesizat o deficiență a proiectului Centurii Sud Timișoara: fiind scos la licitație de CNAIR după planuri din 2011, proiectul actual prevede relocarea drumului dintre Giroc și Pădurea Giroc pe un pasaj peste viitoarea Centură. Din păcate, respectivul pasaj nu are prevăzute pistele de biciclete realizate în 2015 din fonduri europene.
Erorile în faza de planificare sunt o mare problemă a proiectelor de infrastructură din România. Avem aici unul din multele exemple.
Drumul DC318, recent modernizat și prevăzut cu pistă de biciclete separată, va fi relocat pe aproape 1km și va supratraversa printr-un nou pasaj viitoarea Centură, precum și canalul de irigații adiacent.
Din păcate, pe zona relocată (inclusiv pe noul pod peste Centură), drumul nu este prevăzut cu pistă de biciclete.
Lucru rar, unul din ofertanții de la licitația lansată de CNAIR a sesizat această discontinuitate și a cerut o clarificare dacă să prevadă sau nu piste de bicicletă și pe sectorul de drum relocat.
Răspunsul CNAIR: NU.
Rezultatul ar fi o întrerupere a pistei existente pe 1km (inclusiv peste noul pod) ceea ce ar expune bicicliștii pericolului de accidente în acea zonă, mai ales la sfârșit de săptămână, când drumul este aglomerat și de mașini și de bicicliști.
Prin vocea deputatului Cătălin Drulă, USR Timiș a solicitat CNAIR și MT să emită de urgență o clarificare în cadrul licitației, prin care să ceară ca și pe sectorul relocat al DC318 să fie prevăzute piste pentru bicicliști (prin lățirea platformei drumului pe acea zonă). Timp este încă, ofertele nu au fost depuse.
Deputatul a cerut, de asemenea, și autorităților locale și județene, primarului din Giroc și președintelui Consiliului Județean să se implice și să facă și dumnealor aceeași solicitare la București.